تقدیر طرفداران محیط زیست از آقای خیام

طرفداران محیط زیست از آقای خیام تقدیر و بخشی از خسارت وی را جبران نمودند

در حالیکه هر روز اخبار ناگواری از کشته شدن پلنگ های ارزشمند در نقاط کختلف کشور توسط برخی چوپانان و افراد ناآگاه دل دوستداران طبیعت را به درد می آورد، یک دامدار گیلانی با اقدام شرافتمندانه خود در مقابل حمله پلنگ به یکی از گاوهایش به بسیاری از مردم و بخصوص همکاران خودش درس انسانیت و بزرگواری داد.

روز یازدهم فروردین ماه سال جاری آقای حمزه علی خیام از اهالی روستای سیکاش به اداره محیط زیست شهرستان سیاهکل اطلاع داد که یکی از گاوهایش توسط پلنگ کشته شده است، در حالیکه به راحتی می توانست با آغشته نمودن لاشه گاو به سم پلنگ را از پای درآورد.

 

کارشناسان محیط زیست با حضور در محل حادثه، ضمن بررسی موضوع نسبت به نصب دوربین تله ای در کنار اشه گاو اهلی اقدام نموده و تصاویر شگفت انگیزی را از پلنگ مهاجم که یک پلنگ نر و بزرگ جثه بود به ثبت رساندند.

انتشار این خبر و تصاویر مربوطه در بهبهه پلنگ کشان در کشور موجی از شادی و دلگرمی را در بین دوستداران غمگین و دلسرد حیات وحش ایجاد نمود.

روز یکشنبه (۳۰ فروردین) گروهی از دوستداران و حامیان محیط زیست گیلان با حضور در روستای “سیکاش” از آقای “حمزه علی خیام” در اطلاع رسانی به موقع به محیط زیست و عدم اقدام خودسرانه و تلافی جویانه نسبت به این مخلوق زیبا و در خطر انقراض سپاسگزاری و تقدیر نمودند.

دوستداران محیط زیست گیلان در حد وسع و توان خود حدود نیمی از مبلغ خسارت وارده به ایشان را جبران نمودند.

همچنین طرفداران محیط زیست به رسم یادبود یک تابلو با تصویر پلنگ ایرانی و متنی در تقدیر از آقای خیام به ایشان هدیه نمودند.

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...