هرگونه فعالیت تفریحی و اقامت در آشوراده ممنوع شد

محیط زیست مازندران هرگونه فعالیت تفریحی و اقامت در آشوراده را ممنوع اعلام کرد

در پی درج خبری با عنوان اسکان مسافران نوروزی در آشوراده، جان آنها را تهدید میکند دراین پایگاه خبری و مطالبی مشابه در سایر رسانه ها، اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران اطلاعیه ای را به شرح زیر در این زمینه صادر نموده است.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: « هرگونه استفاده تفرجگاهی و گردشگری می بایست بر اساس ظرفیت سنجی و انجام ملاحظات زیست محیطی باشد، زیرا هرگونه فعالیت خارج از ظرفیت اکوسیستم مناطق چهارگانه که مغایر با ضوابط حاکم بر این مناطق باشد، موجب از بین بردن ارزش های اکولوژیکی و زیست محیطی آنها شده و نابودی گونه های گیاهی و جانوری را در پی خواهد داشت.

بر این اساس منطقه آشوراده به جهت واقع بودن در محدوده پناهگاه حیات وحش میانکاله تحت مدیریت یکپارچه این اداره کل قرار داشته که انجام هرگونه فعالیت تفریحی، تردد، اسکان و اقامت شبانه می بایست با کنترل و اعمال برنامه ریزی پیشگیرانه حفاظتی از گونه های گیاهی و جانوری و مدیریت پسماند همراه باشد. لذا اجرای هر برنامه ای در هر موقعیت زمانی در جزیره آشوراده بدلیل برخورداری از جاذبه های منحصر بفرد طبیعی مستلزم اخذ مجوز از این اداره کل می باشد. »

همچنین اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران در نامه ای به فرماندار بندرترکمن ضمن اشاره به نکات فوق هرگونه فعالیت ماهیگیری، قایقرانی تفریحی و اقامت شبانه در جزیره آشوراده را ممنوع اعلام و هرگونه تردد و اسکان اشخاص را مستلزم اعمال تدابیر پیشگیرانه حفاظتی، مدیریت پسماند و حفاظت از حیات وحش توسط آن اداره کل دانسته و خواستار توجه به ممنوعیت های فوق و خودداری اکید ازهرگونه فعالیت های مغایر و خارج از ظرفیت اکوسیستم شده است.

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...