تصویر برداری از سه پلنگ در مناطق جنگلی سوادکوه

تصویر برداری از سه پلنگ در مناطق جنگلی سوادکوه

یکی از سازمان های مردم نهاد فعال در زمینه گردشگری و محیط زیست سوادکوه در رخدادی کم نظیر موفق شدند با استفاده از دوربین های تله ای تصاویر زیبایی را از سه پلنگ بصورت همزمان در مناطق جنگلی این شهرستان به ثبت برسانند.

در این فیلم حدودا یک دقیقه ای که در طول شب به ثبت رسیده سه پلنگ از مقابل دوربین تعبیه شده عبور می کنند که به نظر می رسد این تصاویر متعلق به یک پلنگ ماده و دو توله یک ساله اش است که پشت سر مادرشان حرکت می کنند.

بهمن آقایی آرایی سرپرست گروه گردشگری – محیط زیستی اسپرز سواد کوه در این باره به خبرنگار دیده بان گفت: «طی یک سال اخیر به موجب کاهش جکعیت گرازهای وحشی در منطقه سوادکوه شاهد افزایش حمله پلنگ ها به دام های محلیان بودیم تا جاییکه خسارت های زیادی به دام های ایشان وارد آمد.

با این حال دامداران عزیز همچون گذشته، همکاری خوب و ارزشمندی جهت تکمیل پروژه سرشماری پلنگ مازندران با گروه اسپرز و محیط زیست شهرستان سوادکوه داشتند. ثمره این تلاش ها در اردیبهشت سال جاری به بار نشست و هفته گذشته (۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵) شاهد ثبت فیلم عبور سه پلنگ توسط دوربین های بکار رفته گروه اسپرز بودیم.

لذا امیدواریم در این زمان حساس شاهد ورود بموقع سازمان های ذی ربط بویژه سازمان حفاظت محیط زیست جهت برقراری طرح حمایتی ویژه باشیم و حق السهمی برای این عزیزان محلی در نظر گرفته شود تا همچون سال های اخیر موجبات احیای این میراث سرزمینی فرهم آید.

 

امید است با توکل بر خدا و با تکیه بر تلاش فرزندان لایق این آب و خاک و حمایت مسئولین محترم، آینده ای روشن برای فردای ایران اسلامی رقم بزنیم. از خداوند منان توفیق روزافزون برای حافظین این آب و خاک خواستار می باشیم.

 

با تشکر از همکاری و تلاش های بی وقفه همه محلیان عزیز بویژه آقای حسین غلامعلی تبار در تکمیل پروژه سرشماری پلنگ سوادکوه توسط گروه اسپرز.»

 

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...