اولین روبات خودکار شستن لباسها !!

Laundroid اولین روبات خودکار شستن لباس‌ها

محققان ژاپنی موفق به ابداع یک روبات خودکار شده‌اند که می‌تواند فرایند شست و شوی لباس‌ها، خشک‌کردن، تا کردن و نهایتا حتی قراردادن آن‌ها در جا لباسی را به‌طور خودکار انجام دهد.

این روبات که Laundroid نام گرفته لقب اولین روبات رخت‌شور-تاکننده خودکار جهان را نیز یدک می‌کشد. نسخه اولیه این روبات می‌تواند یک تی‌شرت را در مدت زمانی حدود 5 الی 10 دقیقه تا کند. البته این روبات در حال حاضر از ابعادی هم‌اندازه یک یخچال بهره می‌برد. با این وجود شرکت تولید کننده امیدوار است در زمان عرضه این محصول، ابعاد آن را کاهش دهد.

اصلی‌ترین تکنولوژی به‌کار رفته در خودکارسازی این روبات را باید قابلیت‌ تحلیل تصاویر و البته روباتیک دانست. از قابلیت تحلیل تصاویر به‌منظور شناسایی لباس‌های دریافت شده استفاده شده و نهایتا روباتیک نیز به منظور اجرای فرایندهای دیگر مانند شستن، خشک‌کردن و تاکردن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این محصول که در نمایشگاه سیاتک در معرض نمایش قرارگرفته با همکاری شرکت‌های پاناسونیک، Daiwa House و نهایتا Seven Dreamers تولید شده است. این شرکت‌ها انتظار دارند محصول نهایی نهایتا تا سال 2018 روانه بازار شود.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...