حنا خانم سگ بی آزار محله کلاغ آباد

حنا خانم سگ بی آزار محله کلاغ آباد

چگونه توانستیم کشتار سگ ها را در شهر رودهن متوقف کنیم

از دوران کودکی حیوانات را دوست داشتم. وقتی ساکن رودهن شدم؛ متوجه شدم به سگ های بی پناه تیراندازی می شود. بعضی از آنها کشته و بعضی زخمی می شدند و با حال زاری به سمت رودخانه می رفتند تا منتظر مرگ تدریجی خود باشند.  متاسفانه فکرمی کردم کشتارسگ هابامجوزصورت می گیرد.

در زمانهای گذشته رودهن محل قشلاق عشایر بود. در زمان قشلاق سگ ها زاد و ولد می کردند و تعدادی از آنها در این منطقه باقی می ماندند. در واقع سگ ها ساکنان اولیه رودهن بودند و امروزه که زندگی شهری در بسیاری از محیط های طبیعی گسترش یافته حق حیات حیوانات نادیده گرفته می شود و دست به کشتار آنها می زنند. تا این که یک روز "حنا خانم" با شلیک گلوله کشته شد.

 چقدر ناراحت کننده بود."حنا خانم" سگ بی آزار محله کلاغ آباد بود.

همان روز با انجمن حمایت از حیوانات تماس گرفتم و متوجه شدم طبق دستور العمل اجرایی وزارت کشور در تاریخ 20/11/87 اتلاف سگ های بی سرپرست ممنوع شده است و شهرداریها موظف به زنده گیری و جمع آوری سگها هستند. تصمیم گرفتم عضو انجمن شوم. یک روز به همراه پسرم به دفتر انجمن مراجعه کردیم. دبیر انجمن آقای دکتر جوالچی ضمن آگاهی دادن به ما، نامه هایی دراین خصوص به فرمانداری دماوند، بخشداری رودهن، شورای شهر دماوند و شورای شهر رودهن فکس کردند و یک نسخه از آن نامه ها را به من دادند و بنده را به عنوان نماینده انجمن معرفی کردند.
من و پسرانم با معرفی نامه، نامه ها و دستور العمل اجرایی که دبیر انجمن حمایت از حیوانات در اختیار ما قرار داده بود به فرمانداری دماوند رفتیم. مساله کشتار سگ ها را مطرح کردیم و به دفاع از حقوق شهروندان و حق حیات حیوانات پرداختیم و خواستار اجرای قانون و دستور العمل زنده گیری سگها شدیم. فرمانداری هم خواستار اجرای قانون شد و نامه ای در این خصوص به نامه انجمن ضمیمه کردند. نامه را به شهرداری رودهن تحویل دادم و پس از آن به شورای شهر رودهن مراجعه کردیم. با گفتگوی منطقی  نمایندگان مردم که از قشر فرهیخته ای بودند با ما توافق پیدا کردند و شورای شهر هم نامه ای را مبنی بر زنده گیری سگ ها به شهرداری نوشتند. در مرحله آخر به دفتر خدمات شهری مراجعه کردیم پس از گفتگوی مسالمت آمیزومنطقی نظرمسئول خدمات شهری به زنده گیری سگ ها جلب شد .در رایزنی های خود به مفاد دستورالعمل اجرائی اشاره می کردیم. اما ایشان از نداشتن امکانات مانند یک فضای مناسب برای نگهداری سگها، نداشتن اسلحه بی هوشی و... گله مند بودند. بهر حال ما باز هم پیگیری خواهیم کرد تا بتوانیم فضای مناسبی را برای سگ ها فراهم کنیم در تامین غذا و خدمات دامپزشکی هم انجمن پشتیبان ما خواهد بود.

خوشبختانه کشتار سگ ها در20/5/1394 متوقف شد. وقتی از دفتر خدمات شهری به خانه برمی گشتم به جای خالی"حنا خانم" نگاه می کردم که همیشه پشت در باغ منتظر ما بود.

با سپاس فراوان از دبیر انجمن حمایت از حیوانات به خاطر برنامه ریزی و ارائه راهکار های مفید

فاطمه ابوذر به همراه پویا و پدرام سنبلی

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...