پرنده شکاری کمیاب با پلک دوخته شده

کشف ۱۶ پرنده شکاری کمیاب با پلک دوخته شده در سمیرم

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم استان اصفهان از کشف ۱۶ قطعه پرنده شکاری کمیاب که پلک چشمان آنها دوخته شده بود، در این منطقه خبر داد.
سرهنگ هادی صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ماموران پلیس راه سمیرم، در زمان کنترل مدارک یک دستگاه خودرو سواری پژو، متوجه وجود پرنده در خودرو شده و وسیله نقلیه را به پارکینگ هدایت کردند.وی گفت: این پرنده ها که از شهرهای شمالی کشور حمل می شد به صورت کاملا حرفه ای در بسته هایی جا داده شده بود.

وی افزود: قاچاقچیان قصد انتقال و فروش این تعداد پرنده در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را داشتند.
فرمانده انتظامی سمیرم ادامه داد: در این رابطه سه نفر دستگیر و به مراجع قضایی شهرستان تحویل داده شدند.رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سمیرم نیز در این باره گفت: ۱۵ قطعه از این پرندگان از نوع « بالابان» و یک قطعه آن « شاهین» است که این گونه از پرندگان در حال انقراض و تحت حمایت سازمان محیط زیست هستند.

خاکسار با بیان اینکه این پرندگان بعد از قاچاق به کشورهای عربی به قیمت های چند صد میلیونی به فروش می رسد، اظهار کرد: ارزش هرکدام از این پرنده ها حدود ۱۰۰ میلیون تومان است.
وی گفت: قاچاقچیان به صورت حرفه ای اقدام به شکار و جابه جایی این پرندگان شکاری کرده بودند و حتی پلک چشمان آنها را با نخ دوخته بودند تا در حین جابه جایی به چشمان زیبای پرندگان آسیب نرسد و از ارزش مالی آنها کم نشود.
شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان و در یکی از مسیرهای مرکز به جنوب کشور واقع شده است.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...