نگهدارنده یک عدد گرگ در انتظار جریمه و زندان

نگهدارنده یک عدد گرگ در انتظار جریمه و زندان

رییس حفاظت محیط زیست اسدآباد از کشف یک عدد گرگ از منزل یکی از اهالی روستا خبر داد و گفت: این فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی و در انتظار جریمه و زندان است.


به گزارش ایرنا، رامین رمضانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از گزارشهای مردمی مبنی بر نگهداری غیرمجاز یک عدد گرگ در منزل یکی از اهالی روستا با دریافت مجوز قضایی از منزل فرد متخلف بازدید و یکعدد گرگ کشف شد.

وی تصریح کرد : این گرگ به اداره حفاظت محیط زیست اسدآباد انتقال داده شد و پس از بررسی مشخص شد باتوجه به اینکه این حیوان یکسال در اسارت نگهداری شده است قادر به بازگشت به طبیعت و زیستگاه خود نیست..
رمضانی با بیان اینکه نگهداری جانوران در محیط های غیرمتعارف موجب تهدید جوامع انسانی و همچنین نسل گونه جانوری خواهد شد گفت: نگهداری حیوانات وحشی در مناطق مسکونی خطرات زیادی دارد و باید مردم هوشیار باشند و در صورت مشاهده چنین مواردی به محیط زیست استان اطلاع دهند.
وی خاطرنشان کرد: پرونده فرد متخلف تحویل مراجع قضایی اسدآباد شده و قانون در این زمینه برای متخلفین جرایمی در نظر گرفته است که به سبب اینکه این گونه دیگر قدرت بازگشت به طبیعت را نخواهد داشت و به منزله حذف از طبیعت محسوب می شود متخلف باید نسبت به پرداخت مبلغ ۴۰ میلیون ریال به عنوان ضرر و زیان به اداره کل حفاظت محیط زیست بپردازد و همچنین علاوه بر آن از جنبه عمومی جرم متخلف به حبس یا جریمه محکوم خواهد شد.
این گونه جانوری در مناطق حفاظت شده الوند و آلموبلاغ وضعیت زیستی مناسبی دارد.
شهرستان اسدآباد با ۱۰۷ هزار جمعیت در ۴۵ کیلومتری همدان واقع شده است.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...