عامل شلیک به محیط بان مرتضی سورانی روانه سه سال زندان شد

عامل شلیک به محیط بان مرتضی سورانی روانه سه سال زندان شد

 

سه سال قبل شامگاه ۲۸ مردادماه ۱۳۹۱، یک شکارچی متخلف شبانه وارد منطقه حفاظت شده شیدا در استان چهارمحال و بختیاری شده و هنگامیکه محیط بانان قصد برخورد قانونی با وی را داشتند، با مامورین درگیر شد.

در جریان این درگیری بر اثر شلیک با اسلحه گلوله زنی به سمت محیط بانان و برخورد ترکش های مرمی و سنگریزه به بدن مامورین، محیطبان «علی اصغر احمدی» از ناحیه صورت و محیطبان «مرتضی سورانی» از ناحیه بازو، صورت و قرنیه چشم دچار آسیب دیدگی شدند.

پس از این حادثه محیطبان احمدی بصورت سرپایی درمان شد اما محیطبان سورانی به دلیل پارگی قرنیه چشم به اصفهان منتقل شده و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

با وجود تلاش جراحان، چشم راست محیط بان مرتضی سورانی که دچار پارگی قرنیه شده بود بینایی کامل خود را بدست نیاورد و ایشان بعنوان جانباز ۲۵ درصد توسط بنیاد جانبازان و ایثارگران استان شناخته شد.

پس از این حادثه شکارچی متخلف با استفاده از تاریکی هوا از منطقه متواری گردید اما با توجه به سابقه دار بودن متخلف، با تلاش نیروهای یگان محیط زیست و نیروی انتظامی چندی بعد شناسایی و بازداشت گردید.

 

متهم که از شکارچیان سابقه دار و حرفه ای بود با به خدمت گرفتن دو وکیل بسیار حرفه ای، منکر حضور خود در منطقه و هرگونه درگیری با مامورین شده بود.

 

در جریان رسیدگی به پرونده متهم در شعبه اول دادگاه شهرستان بن، متهم علاوه بر پرداخت دیه به جرم تمرد و تیراندازی با سلاح گرم به مامور دولت حین انجام وظیفه و مجروح نمودن مامورین به تحمل سه سال حبس تعزیری (زندان غیر قابل خرید) محکوم شد.

 

با اعتراض وکلای مدافع متهم به رای صادره، پرونده جهت رسیدگی مجدد به دادگاه تجدیدنظر استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد ارجاع گردید.

 

در جریان بررسی مجدد پرونده، قضات دادگاه تجدیدنظر دلایل متهم برای اعتراض به رای بدوی را غیرموجه و رای دادگاه بدوی را قطعی دانستند.

 

پس از تایید رای صادره در دادگاه تجدیدنظر، پرونده به واحد اجرای احکام ارجاع و متهم جهت گذراندن دوران محکومیت خود روانه زندان خواهد شد.

 

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...