افزایش یوزپلنگ‌های آسیایی در ایران

افزایش یوزپلنگ‌های آسیایی در ایران

 

مدیر پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی از افزایش این گونه جانوری در مناطق حفاظت شده و زیستگاه‌های شمالی کشور به ویژه در منطقه توران و میان دشت خبر داد.
به گزارش همشهری آنلاین، هومن جوکار در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بیمه دانا و دفتر توسعه ملل متحد در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما تعداد یوز پلنگ‌های اسیایی را در ایران براساس آمارب رداری سال ۹۱ حدود ۵۰ قلاده برشمرد و گفت: مشاهدات محیط بانان سازمان حفاظت محیط زیست از رفت و آمد مادرتوله های یوزپلنگ در مناطق حفاظت شده نشان می دهد که تعداد این گونه جانوری در سالهای اخیر با افزایش روبرو شده است.

وی درعین حال تاکید کرد : برای به دست آوردن آمار دقیق تعداد یوز پلنگ آسیایی در ایران باید دور جدید تخمین جمعیت علمی اجرایی شود.

 

جوکار با تاکید براینکه در ایران شکار یوزپلنگ وجود ندارد مهمترین تهدید این گونه جانوری در حیات وحش را شکار طعمه یوزپلنگ دانست و افزود : در صورت ادامه این روند تعداد یوزپلنگ های اسیایی بخاطر شرایط بحرانی آب و هوایی در کشور کاهش می‌یابد.وی با بیان اینکه پوشش بیمه ای یوزپلنگ اسیایی گامی مهم برای حفاظت از آن است، گفت: با اجرای این طرح تمام زمینه های خطرآفرین که می تواند تهدیدی برای یوزپلنگ به شمار آید برطرف می‌شود.

جوکار مشارکت بیمه دانا را به نوعی عمل کردن به مسئولیت اجتماعی این بنگاه اقتصادی دانست و از سایر بنگاه های اقتصادی خواست با مشارکت در اجرای چنین طرح هایی براساس قانون در حفاظت از محیط زیست کشورمان تلاش کنند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...