دو شکارچی مهابادی با شکار خداحافظی کردند

دو شکارچی مهابادی با شکار خداحافظی کردند

 

دو شکارچی پرنده در شهرستان مهاباد با تحویل پرندگان شکاری برای همیشه با شکار خداحافظی کرده و به جمع دوستداران محیط زیست پیوستند.

 

 

به گزارش انجمن حمایت از حیوانات٬ رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: این دو شکارچی کبک، دیروز با مراجعه به اداره حفاظت محیط زیست مهاباد ضمن پشیمانی و اظهار ندامت از شکار، از این اداره خواستند تا پرندگان شکار شده خود را رهاسازی کنند.

 

کامران حسینی اضافه کرد: این شکارچیان با تحویل چهار قطعه کبک شکار شده خود به این اداره ضمن آنکه برای همیشه با شکار خداحافظی کردند به جمع دوستداران طبیعت در این شهرستان پیوستند.

وی اظهار کرد: در یک ماه اخیر برای سومین بار است که شکارچیان این شهرستان ضمن پشیمانی از شکار با مراجعه به این اداره کبک های شکاری خود را تحویل می دهند و در این مدت بیش از 60 قطعه کبک رهاسازی شده است.

حسینی با قدردانی از این شکارچیان که به جمع همیاران جدید طبیعت و محیط زیست پیوستند، ادامه داد: برای نگهداری و حفاظت از محیط زیست، اقشار مختلف مردم باید تلاش کنند تا این گنجینه گرانبها به خوبی حفظ و به نسل های آینده تحویل داده شود.

وی اضافه کرد: نگهداری پرندگان وحشی در محیط های خارج از طبیعت باعث آسیب زدن به نسل گونه های پرندگان و از بین رفتن قدرت باروری آنها می شود و بسیاری از گونه های پرندگان پس از جدایی از طبیعت و حتی بازگشت دوباره نیز نمی توانند زندگی طبیعی خود را به دست آورند.

فرهنگ خداحافظی با شکار و شکستن تفنگ در چند سال اخیر در شهرهای جنوبی آذربایجان غربی با استقبال گسترده ای از سوی شکارچیان مواجه شده است.

شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و به دلیل داشتن چندین تالاب بین المللی و پناهگاه حیات وحش از زیستگاه های مهم پرندگان در شمال غرب کشور به شمار می رود.

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...