uTorrent از منابع سیستم شما سوءاستفاده می‌کند!

uTorrent از منابع سیستم شما سوءاستفاده می‌کند!

حتماً می‌دانید یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین کلاینت‌های دانلود بیت‌تورنت uTorrent یا همان میکروتورنت است. ظاهراً این اپلیکیشن یک بدافزار جانبی به نام Epic Scale نیز بر روی سیستم شما نصب می‌کند تا از منابع سیستم شما به نفع خود استفاده کند.


uTorrent

به گزارش سافت گذر به نقل ازفارنت؛ شاید بدانید که اگر به منابع سخت‌افزاری بسیار قدرتمند دسترسی داشته باشید و یا بتوانید به‌طور آشکار یا پنهانی از منابع چندین سیستم استفاده کنید می‌توانید بیت‌کوین ماین کنید و پول دربیاورید! آخرین نسخه از اپلیکیشن uTorrent v3.4.2 در هنگام نصب از کاربر تقاضا می‌کند تا اپلیکیشن Epic Scale را نیز در کنار آن نصب کند. اگر هوشمندانه عمل کنید در هنگام نصب نرم‌افزارها تنها به دکمه Next توجه نمی‌کنید و سعی می‌کنید از روال نصب سر دربیاورید؛ اما اگر مانند اکثر کاربران عمل کنید این برنامه هم در کنار میکروتورنت نصب شده و با استفاده از منابع پردازشی سیستم شما برای توسعه دهنده خود پول در می‌آورد!

به این ترتیب نه‌تنها پردازنده به زحمت بیشتری افتاده و سرعت سیستم کاهش می‌یابد بلکه مصرف شارژ باتری لپ‌تاپ نیز افزایش یافته و همچنین عمر مفید قطعات نیز کاهش می‌یابد. میکروتورنت در این مورد ادعا می‌کند که نصب Epic Scale کاملاً با اجازه از کاربر انجام شده و به راحتی قابل حذف کردن است. اما باز هم می‌توان گفت میکروتورنت برای سود بیشتر خود به نوعی از کاربران سواستفاده کرده است. بسیاری از شرکت‌های آنتی‌ویروس تأیید کرده‌اند که Epic Scale از نظر امنیتی خطری ندارد اما نمی‌توان انکار کرد که باعث کندی سیستم خواهد شد و حتی پس از حذف کلیدهای رجیستری آن کماکان باقی خواهند ماند. به این ترتیب بسیاری از کاربران تصمیم می‌گیرند به کلاینت‌های دیگر مهاجرت کنند درحالی‌که در مطلبی در فارنت uTorrent را به عنوانی یکی از بهترین‌های دانلود از تورنت معرفی کرده بودیم.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...