کشتار بیرحمانه خرگوش وحشی در خواف

عاملین کشتار بیرحمانه یک خرگوش وحشی در خواف دستگیر شدند

به دنبال تماس تلفنی یکی از دوستداران طبیعت با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خواف، مبنی بر انجام شکار غیرمجاز در منطقه چوبدراز از بخش زوزن، محیط بانان بلافاصله به منطقه مذکور اعزام شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف در این باره گفت: محیط بانان با مشاهده نور یک خودروی پراید درون دشت به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه در ابتدای شهر قاسم آباد با خودروی پیکاپ سازمانی مستقر شده و گروه دیگر با موتورسیکلت چراغ خاموش به سمت خودروی پراید حرکت نمودند.

عباس طاهریان اظهار داشت: به محض روشن شدن چراغ موتورسیکلت سرنشینان پراید اقدام به فرار نموده و مامورین نیز بوسیله موتورسیکلت و خودروی پیکاپ به تعقیب متخلفین پرداختند.

عباس طاهریان گفت: محیط بانان حین تعقیب متوجه شدند یک کیسه سفید رنگ و یک چوبدستی از درون پراید به بیرون از خودرو پرتاب گردید.

مامورین پس از حدود ۲۰ دقیقه تعقیب و گریز در دشت خودروی متخلفین را متوقف و  دو سرنشین آنرا بازداشت نمودند.

طاهریان افزود:  سرنشینان خودرو ابتدا منکر هرگونه تخلفی بوده و ادعا داشتند از ترس اقدام به فرار نموده اند اما بازرسی خودرو و وجود لکه های خون بر روی لباس یکی از سرنشینان و در کفپوش خودرو گواه از بروز تخلف داشت.

یکی از محیط بانان مسیر تعقیب متخلفین را بازگشته و در محل پرتاب اشیاء به بیرون از خودرو، یک عدد چوب دستی و سپس یک کیسه را پیدا نمود که حاوی لاشه یک خرگوش وحشی بود.

متهمین پس از دستگیری طی هماهنگی با قاضی کشیک به قرارگاه نیروی انتظامی تحویل شده و پس از یک شب بازداشت صبح روز بعد به همراه پرونده تشکیل شده به مراجع قضایی معرفی شدند.

این متخلفین در طول شب نور پروژکتور، چراغ قوه یا نوربالای خودرو را در دشت روشن می کنند و نور را مستقیم در چشمان خرگوش می اندازند.

خرگوش که به دلیل شدت نور در چشمانش جایی را ندیده و در جای خودمی ایستد. در این زمان متخلفین با ضربه چوب به سر یا کمر، خرگوش بی نوا را زمینگیر کرده و سپس سر حیوان را می برند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...