محیط زیست کشتار «محمدعلی اینانلو» را پیگیری کند

هشدار دیده بان حقوق حیوانات: محیط زیست کشتار «محمدعلی اینانلو» را پیگیری کند/ شکارچی پیر: شب یلدا به خرس شلیک کردم!

شکارچی پیر با انتشار مطلبی خجالت آور در خبر آنلاین به شلیک کردن به یک خرس اعتراف کرد؛ اقدامی که باید با اعلام جرم مسوولان محیط زیست همراه شود.

در حالی که از گوشه و کنار کشور اخبار توبه شکارچیان از کشتن حیوانات، شکستن اسلحه های شکاری، پایین کشیدن تندیس های شکار از میادین شهرها و نصب تندیس مردانی که شکار را ترک کرده اند به گوش می رسد، خبرآنلاین به رسانه ای برای ترویج شکار و پایگاه نشر خاطرات ننگین کشتارچیان تبدیل شده است.

محمدعلی اینانلو در این خاطره هم به روال تمامی خاطرات ژورنالیستیش سرشار از اطلاعات غلط و هوچی گری و اتفاقات غلو شده است تلاش کرده باز هم احساساتی شدن های شبانگاهیش را با نگارش متنی شبه ادبی – بسته به بضاعت قلمش – در قالب مردانگی و قوی تر بودن از پلنگ و خرس نمایش دهد.

در جای جای این متن اشتباهاتی به چشم می خورد که خواننده نا آشنا آن را به حساب مردانگی و کاربلدی این فرد خواهد گذاشت اما افرادی که طبیعت گردی را به ولگردی در طبیعت ارجح می دانند از ماجرا برداشتی برعکس دارند. ادعای زمین گذاشتن تفنگ (در عین اعتراف به کشتار پرندگان)، تلاش برای نمایش شباهت وصل عاشق به معشوق و شکار حیوانات، بمباران مخاطب با اصطلاحات بیابان گردی، مخفی کردن قوچ شکار شده زیر سنگ برای مخفی ماندن از پلنگ و گرگ، شب مانی در منطقه ای که غرش خرس یا پلنگ شنیده شده، قطع شاخه های اورس در عین ممنوعیت شدید این رفتار، ادعای مضحک تلاش خرس و پلنگ برای بازپس گیری یک سوراخ در کوه از این فرد و مقاومت پیروزمندانه این فرد در برابر این تلاش!، رفت و آمدهای بانمک حیوان مورد اشاره برای بازپس گیری پنت هاوس جذابش در کوه و البته فعالیت های جالب توجه کشتارچی در عین ناتوانی حاصل از خستگی از حمل جسد قوچ کشته شده فقط برخی نکته های قابل توجه این متن هستند.

لازم است اعتراف صریح این شخص به شلیک منجر به جرح و مرگ یک خرس (یا پلنگ) از جانب مسوولان دفتر شکار و صید و یگان حفاظت سازمان محیط زیست به شکل رسمی و قانونی پیگیری شود.

پی نوشت:

۱- گفته می شود برخی رسانه ها برای متون پربازدید حق التحریر ۵۰ هزار تومانی در نظر می گیرند و چه روشی بهتر از نگارش و انتشار مطالبی که با جذب ناسزاها به عنوان کامنت، برای ناشر «کلیک» و برای نگارنده «دستمزد» ایجاد کند؟

۲- در یکی از قسمت های برنامه تلویزیونی اصل ۵۰ به دعوت مجری سابق این برنامه، محمدعلی اینانلو تلاش کرد تا با شکلک در آوردن در برنامه زنده، روند فعالیت دیده بان حقوق حیوانات و به طریق اولی حقوق حیوانات را به تمسخر بگیرد. وی در این برنامه سفارشی در حالی با رفتاری زننده از دیده بان حقوق حیوانات به دلیل نپرداختن به مساله نحر شترها انتقاد می کرد که از دو روز قبل تر فیلم فرار یک شتر با گلوی بریده در صفحه نخست این پایگاه خبری منتشر شده بود. جزییات این برنامه و رفتار خنده دار این شخص در برنامه زنده در صورت لزوم و به تشخیص تحریریه دیده بان منتشر خواهد شد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...