فداکاری دامپزشک و نجات شغال آسیب دیده از عمق چاه

فداکاری یک دامپزشک برای نجات شغال آسیب دیده از عمق چاهی در اطراف گرگان

روز شنبه (۹۳/۵/۱۰) اهالی یکی از روستاهای اطراف گرگان متوجه صدای ناله های حیوانی از اعماق چاهی در اطراف روستا شده و موضوع را به اداره محیط زیست اطلاع می دهند.

پس از دریافت گزارش مردمی محیط بانان و دکتر مسعود شکیبا دامپزشک معتمد اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان در محل حاضر می شوند اما به دلیل عمق زیاد چاه و نیاز به تجهیزات ویژه، موضوع به اداره آتش نشانی اطلاع داده شده و عوامل این اداره نیز به محل اعزام می شوند.

 

با توجه به عمق زیاد (۱۵ متر)، دهانه باریک چاه و ریسک بالا و باتوجه اینکه از نوع حیوان درون چاه نیز مطلع نبوده اند، نیروهای آتش نشانی حاضر به ورود به چاه نشدند اما دکتر مسعود شکیبا با پذیرفتن مسئولیت این عمل خطرناک با استفاده از تجهیزات و کمک نیروهای آتش نشانی به عمق چاه می رود.

 

نهایتا دکتر شکیبا موفق می شود حیوان آسیب دیده را که یک شغال ماده و جوان بوده است از درون چاه بیرون کشیده و نجات دهد.

 

به گفته دکتر شکیبا این شغال بر اثر سقوط از ارتفاع زیاد دچار آسیب دیدگی شده و با توجه به اینکه چندین روز در اعماق چاه گرفتار بوده است به شدت ضعیف شده است.

 

شغال هم اکنون در اداره محیط زیست استان گلستان تحت اقدامات درمانی می باشد. تاکنون ضد عفونی زخم ها، کنه زدایی و چندین مورد تزریق داروهای تقویتی برای حیوان انجام شده و هم اکنون تحت تیمار و تغذیه است.

 

دکتر شکیبا و همکارانش با توجه به اینکه حیوان از اعماق چاه تاریک به زندگی برگشته اسم این شغال ماده را “نورا” گذاشته اند

آنطور دکتر شکیبا می گوید:

این شغال جوان پس از بدست آوردن سلامت کامل و بازیابی توان جسمی مجددا در طبیعت رهاسازی خواهد شد.

 

تصاویر زیبای این گزارش توسط عکاس خوب حیات وحش کشور آقای فرزاد اکبرنژاد تهیه شده است.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...