چشم شیر باغ وحش زابل تخلیه شد

پس از حدود ۴ ماه درد و آزار؛ چشم شیر باغ وحش زابل تخلیه شد

 

در روزهای اخیر عکس یک شیر در باغ وحش زابل با چشمی عفونت کرده و تغییر شکل داده در شبکه های اجتماعی دست به دست می شد. گفته می شد امکانات لازم برای مداوای چشم شیر در استان وجود ندارد. در نهایت حالا پس از حدود ۴ ماه زجر و آزار، چشم شیر تخلیه شده است.
خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه محیط زیست- به دلیل تعلل در مداوا دامپزشکان مسوول ناچار به تخلیه چشم شیر باغ وحش زابل شدند. گفته می شود چشم این شیر در حدود ۴ ماه پیش زخمی شده و در نهایت عفونت آنقدر پیشرفت کرده که منجر به تخلیه چشم شده است.

 

«امید معماریان»، دامپزشک سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام این خبر به CHN گفت: «عفونت به قدری پیشرفت کرده بود که بافت چشم را تغییر داده بود و ما در نهایت ناچار شدیم چشم حیوان را تخلیه کنیم.»

 

به گفته معماریان، زخم چشم حیوان در حدود ۴ ماه پیش به وجود آمده و کم کم عفونی شده است. تمام این مدت شیر رنج و عذاب زیادی تحمل کرده است.

 

پیش از این در مورد تعلل در مداوای چشم شیر دلایل گوناگونی گفته شده بود. «مجتبی نورا»، از فعالان محیط زیست در استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با CHN در مورد مسایل موجود بر سر مداوای این جانور گفته بود :« فعلا که این شیر بلا تکلیف مانده است. ریس دانشگاه زابل می گوید ماده بیهوشی داریم و تنها تفنگ برای شلیک نیاز داریم اما از طرف دیگر محیط زیست استان می گوید تفنگ هم نداریم و باید از تهران بیاوریم.»

شیرها از موجوداتی هستند که در اسارت به سادگی زاد و ولد می کنند. بر همین اساس صاحبان باغ وحش ها تمایل زیادی به نگهداری از شیرها و توله کشی و در نهایت فروش توله ها دارند. احتمالا به همین دلیل است که وضعیت شیری که به سادگی قابل تکثیر است برای کسی اهمیت ندارد.

همه این موارد در حالی است که در سراسر دنیا باغ وحش ها مکانی برای نگهداری از حیوانات مریض و مجروحی هستند که امکان زیستن در طبیعت را ندارند. با این حال در ایران جانور سالم از طبیعت صید می شود و هنگامی که در باغ وحش بیمار می شود، هیچ اقدامی برای مداوا و مراقبت از او انجام نمی شود

 

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...