پشت صحنه زجر آور سیرک ها

پشت صحنه زجر آور سیرک ها؛ شرایط دهشتناک ۳۰ شیر آفریقایی در سیرک حیوانات قشم

 

دیده بان حقوق حیوانات: تصاویر دردناکی که مشاهده می کنید، یک چیدمان هنری از مجسمه ها نیست؛ محصول فتوشاپ و نقاشی و مونتاژ هم نیست؛ بلکه برخورد روزمره حیوان آزاران در سیرک های بدون نظارت کشور اسلامی ایران  است.

 

با ابزارهای رسانه ای امروزه، پنهان کردن حیوان آزاری سیرک ها تقریبا محال است و حیوان آزاری هایی که تا کنون در خفا و زیر چادرهای رنگین سیرک انجام می شد، روز به روز بیشتر به رسانه ها راه می باید. در آخرین نمونه، پرده از شرایط دهشتناک نگهداری شیرهای آفریقایی در سیرکی در جزیره قشم برداشته شده و تصاویر نحوه انبار کردن نزدیک به ۳۰ شیر در قفسی تنگ مستندا در اختیار دیده بان حقوق حیوانات قرار گرفته است.

 

ماه گذشته، مجموعه دیده بان حقوق حیوانات با استناد به حقایق حیوان ازاری در سیرک ها اقدام به انتشار متن دستنویس مراجع تقلید در رابطه با حرمت حیوان آزاری در سیرک کرد. به نظر می رسد با حاصل شدن اجماع علما مبنی بر حرمت حیوان آزاری در سیرک، هر لحظه درنگ کردن در برخورد با این پدیده شوم، بدوی و و غیر اخلاقی از جانب سازمان محیط زیست به عنوان مرجع بازرسی و صدور مجوز برای سیرک ها و همچنین سازمان دامپزشکی به عنوان مرجع تعیین سلامت حیوانات و مسایل مرتبط با بهداشت حیوانات پذیرفتنی نیست.

 

سال گذشته انتشار خبری مبنی بر انتقال یک خرس متعلق به حیات وحش که قابلیت بازگشت به طبیعت داشت از باغ پرندگان ماهان رشت به باغ وحش بابلسر از نقل و انتقال حیات وحش با هدف آموزش برای سیرک پرده برداشت که اگر در کشوری دیگر رخ می داد در زمره قاچاق حیات وحس دسته بندی می شد.

خواسته فعالان حقوق حیوانات کشور، برچیده شدن بساط ننگین کاسبی با حیوانات در کل کشور در اسرع وقت است تا عده ای سودجو بیش از این با چنین رفتاری  آبروی یک کشور و یک ملت را در مجامع بین المللی به سخره نگیرند.

پشت صحنه زجر آور سیرک ها؛ شرایط دهشتناک ۳۰ شیر آفریقایی در سیرک حیوانات قشم

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...