تیمار گرگ خاکستری توسط یک باغدار

تیمار گرگ خاکستری توسط یک باغدار و رهاسازی گرگ در عرصه های طبیعی تهران

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: روز شنبه مورخ ۱۳۹۳/۱/۲۷ به دنبال تماس یکی از شهروندان اسلامشهر مبنی بر ورود یک گرگ به باغ شخصی وی، نیروهای یگان محیط زیست استان تهران عازم محل مذکور شدند.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تهران در این باره گفت: محیط بانان پس از مراجعه به آدرس مربوطه در منطقه فیروزبهرام، متوجه شدند یک گرگ خاکستری ماده چند روز قبل درحالیکه شرایط جسمانی مناسبی نداشته وارد این باغ شخصی شده است.

 

اسماعیل میرانزاده افزود: صاحب باغ پس از اطلاع از حضور گرگ، این حیوان را به مکان مناسبی در داخل باغ منتقل نموده، به تغذیه و نگهداری از آن می پردازد و شرایط جسمی حیوان روز به روز بهتر می شود.

 

وی گفت: این شهروند اسلامشهری درحالیکه نمی دانست با چه ارگانی باید برای تحویل گرگ تماس بگیرید، پس از تماس با بهزیستی و دامپزشکی نهایتا موضوع را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران می دهد.

 

میرانزاده اظهار داشت: با حضور نیروهای یگان محیط زیست گرگ خاکستری بوسیله یک قفس به کلینیک حیات وحش سازمان محیط زیست در پارک پردیسان منتقل و تحت معاینات دامپزشکی قرار گرفت.

 

 

وی گفت: پس از انجام معاینات، با توجه به تایید سلامت گرگ توسط دامپزشکان و خوی کاملا وحشی حیوان، گرگ خاکستری توسط نیروهای یگان محیط زیست به عرصه های طبیعی استان تهران منتقل و در طبیعت رهاسازی گردید.

رهاسازی گرگ خاکستری در عرصه های طبیعی استان تهران / تصویری

 

 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تهران ضمن تقدیر و تشکر از مسئولیت پذیری این شهروند اسلامشهری، از شهروندان تهرانی درخواست نمود در صورت مشاهده حیات وحش در نزدیکی سکونتگاه های انسانی، ضمن حفظ خونسردی و خودداری از هرگونه اقدام مستقیم، بلافاصله موضوع را از طریق شماره تلفن های ۷۷۳۵۹۵۶۴ و ۷۷۳۵۵۷۸۱ به یگان حفاظت محیط زیست استان تهران دهند.

برای مشاهده گزارش تصویری مرتبط کلیک کنید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...