افزایش جرائم شکار و صید

دستور ابتکار به معاونت محیط طبیعی برای پیگیری افزایش جرائم شکار و صید

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست از آغاز بررسی افزایش جرایم شکار و صید در دفتر حفاظت این معاونت با حضور متخصصان حقوقی و طبیعی خبر داد.

دکتر احمدعلی کیخا در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به روند افزایشی کشتار و شکار غیرمجاز حیات وحش در کشور، در دفتر حفاظت و شکار و صید سازمان محیط زیست بررسی چگونگی افزایش جرایم آغاز شده است

به گفته وی، دکتر ابتکار نیز در این رابطه دستور داده اند که افزایش جرایم با جدیت پیگیری شود. اما اگر بخواهیم کاری علمی و کارشناسی انجام دهیم که همه جوانب در نظر گرفته شود این پروسه زمانبر است.

معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست تصریح کرد: بررسیهای کارشناسانه مشخص خواهد کرد که به عنوان مثال برای کشتار غیرمجاز گونه ای ارزشمند مانند پلنگ ۵ میلیون تومان و یا ۵۰ میلیون تومان جریمه با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی و اجتماعی مناسب است.

وی افزود: همچنین در این بررسی ها نوع جرائم ازجمله  مادی و یا تعزیری بودن جرایم برای شکار و صید گونه های مختلف تعیین می شود.

کیخا در پاسخ به اینکه بسیاری از نمایندگان مجلس به ویژه اعضای فراکسیون محیط زیست با افزایش جرایم شکار و صید موافق هستند و حتی از کم بودن میزان آن انتقاد می کنند بنابراین سازمان محیط زیست سریعتر می تواند افزایش جرایم را پیگیری کند گفت: اینکه تعدادی از نمایندگان موضوعی را مطرح می کنند دلیل بر موافقت مجلس نیست. از سوی دیگر اگر نمایندگان بر این باورند حتما لازم نیست دولت لایحه دهد که تصویب کنند بلکه آنها خود می توانند طرح افزایش جرایم شکار و صید را به هیات رییسه ارائه دهند تا در مورد آن تصمیم گیری شود.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...