طرحی که محیط زیست کشور را نابود خواهد کرد

طرحی که در صورت تصویب محیط زیست کشور را نابود خواهد کرد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: در شرایط بحرانی فعلی و درحالیکه کشور با آلودگی هوا و هجوم ریزگردها، خشک شدن دریاچه ها و تالابها، تخریب جنگل ها و نابودی گونه های گیاهی و کشتار گونه های نادر جانوری مواجه است و درحالیکه محیط زیست کشور نیازمند حمایت همه جانبه دستگاه های اجرائی، قضایی و قانونگذاران می باشد، ۶۳ نفر از نماینگان مردم طرحی را به امضا رسانده اند که اگر به تصویب برسد ساقه نحیف و شکننده اندک باقیمانده طبیعت کشور را بطور کامل خواهند خشکاند.

طرح ادغام سازمان حفاظت محیط زیست در سازمان جنگل‌ها به عنوان یکی از معاونت های وزارت جهاد کشاورزی طرحی است که در صورت تصویب، با تنزل جایگاه حاکمیتی سازمان حفاظت محیط زیست از معاونت رئیس جمهور به معاون وزیر، متاسفانه باید فاتحه محیط زیست کشور را خواند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، طرح ادغام سازمان حفاظت محیط زیست در سازمان جنگل‌ها و مراتع که در روز چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۳۹۲ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شده بود به امضای ۶۳ تن از نمایندگان مجلس رسیده است.

متن این طرح بدین شرح است:

عنوان طرح: ادغام سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی

مقدمه (دلایق توجیهی): در راستای کوچک سازی دولت و تکلیف برنامه پنجم و نظر به جوابگو بودن ریاست محیط زیست به مراجع نظارتی و با توجه به سنخیت وظایف سازمان جنگل‌ها با سازمان محیط زیست از قبیل موضوع ارتباط منابع طبیعی و یا جنگل‌هایی که با حیات وحش و شکاربانی و همچنین حفظ نباتات گیاهی موضوعیت کامل دارد و در یک راستا می‌باشد می‌طلبد که مدیریتی واحد و یکپارچه برای آن تعریف نمود.

ماده واحده: از تاریخ تصویب این قانون، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل‌ها ادغام شده و زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی قرار می‌گیرند.

از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، کلیه وظایف، اختیارات، تکالیف، اماکن، امکانات و نیروی‌انسانی سازمان محیط زیست در اختیار سازمان جنگل‌ها قرار می‌گیرد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...