تعقیب و گریز نفس گیر

تعقیب و گریز نفس گیر برای دستگیری عامل کشتار دو قوچ وحشی در جاجرود

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست پارک های ملی خجیر و سرحه حصار روز پنجشنبه ۱۳۹۲/۱۰/۱۹ پس از تعقیب و گریز طولانی یک نفر شکارچی حرفه ای را دستگیر نمودند.

رئیس اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار در این باره به خبرنگار دیده بان محیط زیست گفت: روز پنجشنبه به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر ورود شکارچیان غیرمجاز به منطقه، تمام نیروها را جمع کرده و پس از تقسیم شدن به دو گروه به جستجوی منطقه پرداختیم.

امامعلی یگانزاده افزود: حوالی ساعت ۱۷ عصر به یک خودروی پژو پارس که از شمال منطقه حفاظت شده جاجرود در سمت روستای سعید آباد در حال خروج از منطقه بود مشکوک شده و به تعقیب خودروی مذکور پرداختیم.

زمانیکه پشت سر این خودرو در حرکت بودیم متوجه وجود آثار خون بر روی درب صندوق عقب شدیم و به راننده خودرو دستور ایست دادیم اما راننده پژو بدون توجه به فرمان ایست با سرعت بسیار زیادی شروع به فرار کرد.

یگانزاده گفت: در جریان تعقیب خودروی مذکور بارها به راننده ایست دادیم و چندین تیر هوایی شلیک کردیم اما پژو با سرعت بسیار زیادی وارد جاده شده و به سمت تهران در حال فرار بود.

قبل از رسیدن متخلف به شهر تهران یکبار از پژو سبقت گرفته و راه آن را سد کردیم اما به محض اینکه مامورین برای بازداشت راننده پیاده شدند چند متری دنده عقب حرکت کرده و مجددا اقدام به فرار نمود. در این لحظه حتی با اسلحه شیشه جلوی خودروی متخلف را شکستیم اما متوقف نشده و مجددا متواری شد.

رئیس اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار افزود: مجددا به تعقیب پژو پرداخته و در جریان تعقیب و گریز به راحتی می توانستیم به تایرهای خودروی متخلف شلیک کنیم اما با توجه به سرعت بسیار زیاد پژو امکان واژگونی و تهدید جانی برای راننده و سایر خودروها وجود داشت.

در ادامه تعقیب و گریز وارد شهر تهران شدیم و متخلف همچنان با سرعت سرسام آوری مشغول فرار بود که نهایتا در میدان رهبر تهرانپارس خودروی متخلف پشت یک چراغ قرمز مجبور به توقف شد.

امامعلی یگانزاده اظهار داشت: زمانیکه برای بازداشت متخلف پیاده شدیم راننده خودرو که از افراد سرشناس منطقه خاک سفید تهرانپارس بود قصد داشت با ایجاد جنجال و درگیری و تجمع مردم مجددا متواری شود که قبل از هرگونه اقدامی وی را پس از دستبند زدن به خودروی محیط زیست منتقل کرده، یکی از محیط بانان پشت فرمان خودروی متخلف نشست و پیش از ایجاد درگیری بلافاصله محل را ترک کردیم.

با انتقال متهم به اداره محیط زیست به بازرسی از خودروی پژو پراختیم و پس از باز نمودن درب صندوق عقب با لاشه تازه شکار شده دو راس قوچ وحشی مواجه شدیم. همچنین در ادامه بازرسی یک قبضه اسلحه گلوله زنی ۲۷۰ نیز از داخل خودرو کشف و ضبط گردید.

رئیس اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار افزود: این متخلف به احتمال زیاد همدستانی دارد که تحقیقات گسترده ای در مورد فرد یا افراد احتمالی که متهم با همدستی آنها اقدام به شکار غیرمجاز نموده است در جریان است.

متهم به همراه پرونده تخلف به مراجع قضایی معرفی و هم اکنون با حکم قاضی در بازداشت بسر می برد و خودروی وی نیز توقیف می باشد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...