سیاهگوش

زنده گیری یک سیاهگوش در دماوند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به نقل از پایگاه خبری محیط بان دماوند، روز جمعه ۱۳۹۲/۱۰/۲۰ یک قلاده سیاه گوش که از سرمای شدید و کمبود غذا به یک خانه مسکونی در شهر بومهن پناه آورده بود توسط محیط بانان و نیروهای آتش نشانی، زنده گیری و به اداره محیط زیست شهرستان دماوند منتقل شد.

این سیاهگوش که به لحاظ جنسیت ماده و حدودا ۴ ساله بود پس از انتقال به اداره محیط زیست توسط محیط بانان مورد تغذیه قرار گرفت.

سیاهگوش

همچنین به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، در روز شنبه مورخ ۱۳۹۲/۱۰/۲۱ این حیوان از اداره محیط زیست شهرستان دماوند به اداره کل محیط زیست تهران منتقل شد و دامپزشک معتمد سازمان به همراه تیم دامپزشکی به این اداره کل مراجعه و اقدام به معاینات اولیه دامپزشکی و بالینی جانور مذکور نمودند.

انجام معاینات تیم دامپزشکی حاکی از این مسئله بود که سیاهگوش دچار اسهال شدید، کمبود آب بدن و ضعف عمومی می باشد و مقرر گردید برای انجام معاینات دقیق تر، سیاهگوش به کلینیک دامپزشکی پارک پردیسان و دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران منتقل گردد.

سیاهگوش از خانواده گربه سانان بوده و معمولا در قسمت های شمال و شمال غربی کشور پرکندگی دارد و از گربه وحشی به مراتب بزرگتر است، بطوریکه گاهی توسط افراد محلی با پلنگ اشتباه گرفته می شود.

از مشخصات بارز این گونه علاوه بر خال های روی پوست، موهای سیاه بلند در انتهای گوش ها می باشد.

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...