ضایعه نخاعی پلنگ خرم آباد برطرف نشده است

ضایعه نخاعی پلنگ خرم آباد برطرف نشده است

 

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: دکتر ایمان معماریان دامپزشک کلینیک حیات وحش پردیسان با رد ادعای بهبود ضایعه نخاعی و رهاسازی قریب الوقوع پلنگ خرم آباد گفت: ضایعه نخاعی ماده پلنگ خرم آباد برطرف نشده و هنوز نمی تواند پاهای خود را حرکت دهد.

دکتر معماریان در گفت وگو با خبرنگار دیده بان محیط زیست گفت: دفع ادرار و مدفوع پلنگ کامل و خوب است و هم اکنون ۵ روز است که وضعیت تغذیه مناسبی دارد و بخوبی غذا می خورد.

 

وی گفت: ضایعه نخاعی که به دلیل برخورد گلوله به ستون مهره های این پلنگ رخ داده ترمیم نشده و همچنان توان حرکت دادن پاهای خود را ندارد. با این وجود هنوز از بهبود وضعیت و ترمیم ضایعه نخاعی پلنگ ناامید نیستیم.

پنجشنبه گذشته ماده پلنگ جوانی در حالیکه هدف گلوله چهارپاره افراد ناشناس قرار گرفته بود در اطراف خرم آباد مشاهده و پس از بیهوشی جهت درمان به تهران منتقل شد.

پس از تهیه عکس رادیوگراف و انجام سی تی اسکن در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران مشخص شد ۴ ساچمه گلوله چهارپاره به بدن ماده پلنگ جوان برخورد نموده که ۳ ساچمه پس از برخورد از سمت دیگر بدن حیوان خارج شده و یکی از ساچمه ها با برخورد به ستون مهره ها در زیر یکی از مهره ها ثابت و منجر به ایجاد ضایعه نخاعی در پلنگ شده است.

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...