بارش باران جستجوی توله‌های پلنگ را سخت تر کرد

مدیر‌کل محیط زیست استان لرستان گفت: 5 تیم برای یافتن توله‌های پلنگ تلف شده بسیج شده‌ا‌ند اما همچنان اثری از آنها نیست.

 
باز‌گیر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: دو روز گذشته یک قلاده پلنگ در اثر برخورد با یک خودرو تلف شد، اما پس از مشاهده این ماده پلنگ و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این ماده پلنگ دو توله هم به همراه داشته است که تا این لحظه تلاش برای پیدا کردن توله‌ها ادامه دارد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه فصل جفت‌گیری این حیوان زمستان و فصل به دنیا آوردن توله‌ها اول بهار است توله‌ها بیشتر از 6 یا 7 ماه سن ندارند و این سن برای توله‌ها کمی سخت است، امیدواریم بتوانند طاقت بیاورند و درگیر حوادث در طبیعت نشوند.
مدیر‌کل محیط زیست استان لرستان اذعان داشت: در حال حاضر 5 تیم 5 نفره در حال گشت و پیگیری هستند اما متاسفانه به دلیل بارش باران بعد از گم شدن توله‌ها، رد پاها از بین رفته و کار را کمی مشکل کرده است.
بازگیر با اشاره به مرگ اولین پلنگ در سال جاری بر اثر شلیک گلوله خاطر‌نشان کرد: منطقه لرستان به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب زیستگاه خوبی برای پلنگ‌ها است اما تلفات هم در این استان کم نیست و این دومین پلنگی بود که از ابتدای سال جاری تلف شده است.
شایان ذکر است: طی 48 ساعت گذشته یک ماده پلنگ در گردنه ایوان در، در کیلومتر 25 جاده خرم آباد- الا‌شتر پس از برخورد با یک دستگاه خودرو کشته شد و توله‌های آن ناپدید شدند.
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...