بز اهلی بره آهوی تنها را به فرزندی پذیرفت

بز اهلی بره آهوی تنها را به فرزندی پذیرفت

یکی از چوپانان روستای حسن آباد بالا در شهرستان خواف هنگام چرای دامهای خود در صحرا متوجه بره آهوی تنهایی در نزدیکی گله می شود.

چوپان بره در تپه ماهورهای اطراف به جستجو می پردازد اما هر چه تلاش می کند اثری از آهوی مادر نمی بیند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف گفت: چوپان موضوع را تلفنی به یکی از محیط بانان شهرستان خواف اطلاع داده و بره آهوی تنها را که تشنه و گرسنه بوده و ضعیف شده بود به همراه گله به روستا می آورد.

عباس طاهریان اظهار داشت: در این فاصله یکی از بزهای اهلی که به تازگی زایمان کرده و یک بزغاله داشته بره آهوی تنها را به فرزندی قبول کرده و به آن شیر می دهد.

محیط بانان نیز برای تحویل گرفتن بره آهو راهی روستای حسن آباد می شوند و بره آهو را از چوپان تحویل گرفته و به سایت تکثیر سلامی منتقل می کنند.

چوپان موضوع شیر دادن بز اهلی به بره آهو را با مامورین محیط زیست در جریان گذاشته و محیط بانان از وی می خواهند اجازه دهد بز اهلی و بزغاله اش نیز همراه آنها به سایت سلامی منتقل شود تا همچنان بره آهو را با شیر خود تغذیه کند که چوپان نیز با این امر موافقت می کند.

هم اکنون بز اهلی، بزغاله اش و بره آهو در سایت سلامی بسر می برند و بز اهلی از بره آهو به مانند بزغاله خودش محافظت کرده و به هر دوی آنها شیر می دهد.

همچنین روابط بسیار صمیمانه ای بین بزغاله اهلی و بره آهو وجود آمده، آنها همزمان از مادر شیر می خورند و با هم بازی می کنند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...