جریمه و دادگاه برای عامل شکار کبک و خرگوش

جریمه و دادگاه برای عامل شکار کبک و خرگوش

نیروهای یگان محیط زیست شهرستان دماوند حین گشت و کنترل در منطقه شکار ممنوع کوه سفید متوجه حضور سه شکارچی متخلف شدند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان دماوند در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شدند اما شکارچیان غیرمجاز با مشاهده مامورین اقدام به فرار نمودند.

 

عباس میرزاکریمی اظهار داشت: پس از حدود دو ساعت تعقیب و گریز محیط بانان موفق شدند شکارچیان را محاصره و هر سه نفر را بازداشت نمودند.

سایت احساس خوب

 

در بازرسی از شکارچیان متخلف لاشه یک خرگوش وحشی، لاشه سه عدد کبک و دو قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط گردید.

متهمین پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

شکارچیان متخلف روز ۹۴/۱۲/۸ مبلغ ۳۴ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک خوک وحشی را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

 

 

متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه ۲۷۰ و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه های مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...