شکارچی گرگ خاکستری به شش ماه زندان محکوم شد

شکارچی گرگ خاکستری در تربت حیدریه به شش ماه زندان محکوم شد

ماه گذشته (مهرماه ۱۳۹۴) گزارشی مبنی بر کشته شدن یک گرگ خاکستری توسط یک دامدار از ساکنان روستایی در تربت حیدریه در اختیار نیروهای محیط زیست این شهرستان قرار گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت حیدریه در این باره گفت: محیط بانان به تحقیق در این رابطه پرداخته و ضمن شناسایی دامدار متخلف، لاشه گرگ را نیز که پس از کشته شدن در گودالی دفن شده بود از زیر خاک بیرون کشیدند.

 

سعید پشم چی اظهار اشت: با شکایت اداره محیط زیست شهرستان تربت حیدریه پرونده ای در این رابطه در مراجع قضایی تشکیل و عامل کشتار گرگ به دادگاه معرفی گردید.

 

در جریان رسیدگی به این پرونده در شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری (جزائی) تربت حیدریه دادگاه با توجه به محتویات پرونده بزهکاری متهم را مسلم و مسلم دانست.

 

بنابراین دادگاه با استناد به قانون شکار و صید و قانون آیین دادرسی کیفری مجرم را به تحمل شش ماه حبس تعزیری (زندان غیر قابل خرید) محکوم نمود.

 

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک گرگ  معادل چهل میلیون ریال تعیین شده است که متهم می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نماید.

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...