پوست پلنگ تازه شکار شده در تهران

پوست پلنگ تازه شکار شده در تهران

به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر اینکه فردی در تهران قصد فروش یک پوست پلنگ را دارد، نیروهای یگان محیط زیست شهر تهران و یکی از همیاران محیط زیست بعنوان خریدار و بصورت ناشناس با فروشنده پوست وارد مذاکره شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران در این باره گفت: مامورین پس از جلب اطمینان فروشنده، جهت انجام معامله و تحویل پوست با وی در میدان هفت تیر تهران قرار گذاشتند.

 

محمدحسین بازگیر اظهار داشت: محیط بانان پس از حضور متخلف در سر قرار وارد عمل شده و وی را به همراه پوست پلنگ بازداشت نمودند.

متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده و در جریان بازپرسی ادعا نمود که پوست پلنگ را از فردی در استان سمنان خریده است. بنابراین فروشنده پوست در استان سمنان نیز توسط مقام قضایی احضار شده و وی نیز در دادسرا حضور یافته است.

پوست کشف شده متعلق به یک پلنگ ایرانی است و با توجه به تازه بودن پوست می توان گفت که کمتر از یک سال از مرگ حیوان گذشته است.

 

در قسمتی از پوست پلنگ سوراخی وجود دارد که محل برخورد گلوله است و نشان می دهد این پلنگ با شلیک اسلحه گلوله زنی شکار شده است.

پرونده متخلفین در مراجع قضایی در جریان است و تحقیقات برای دیگر متخلفان احتمالی پرونده و محل شکار پلنگ ادامه دارد.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از صید و شکار پلنگ معادل ۸۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

پوست پلنگ تازه شکار شده در تهران

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...