مرگ 2000 پرنده به دلایل نامعلوم در اطراف آبگیری در ارومیه

مرگ 2000 پرنده به دلایل نامعلوم در اطراف آبگیری در ارومیه

مرگ دو هزار پرنده

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در این باره گفت: روند مرگ پرندگان در آبگیری در نزدیک دریاچه ارومیه که از ۱۵ روز گذشته آغاز شده، به حدود دو هزار قطعه پرنده از گونه های مختلف رسیده است.

پرویز آراسته امروز سه شنبه در مصاحبه با اظهار داشت: بررسی های انجام شده بیانگر این نکته است که مرگ و میر پرندگان بر اثر آنفلوآنزای حاد پرندگان نبوده است.

اکثر این پرندگان از گونه های آنقوت، خوتکا و خروس کولی بوده اند که هنوز علت دقیق مرگ آنها مشخص نشده است.

نمونه لاشه های جمع آوری شده از این پرندگان در حال آزمایش در آزمایشگاه های اداره کل دامپزشکی، حفاظت محیط زیست و جهاد دانشگاهی است تا علت مرگ و میر این پرندگان مشخص شود.

این آبگیر زمانی بخشی از دریاچه ارومیه بوده و آب رودخانه قودوخ بوغان که از رودخانه های آلوده شهر ارومیه است به این محل سرازیر می شود.

حدس و گمان کارشناسان محیط زیست استان آذربایجان غربی مبنی بر این است که با کاهش میزان بارندگی های پاییزی و روان شدن پساب های تصفیه خانه فاضلاب ارومیه و شهرک های صنعتی فاز ۱ و ۲ به این محل، میزان غلظت آلاینده های موجود در آبگیر افزایش یافته است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در حال نمونه برداری های مکرر هستیم تا به نتایج قطعی در این زمینه دست یابیم.

1 نظر

  1. sandrasandrasays:

    دو هزار.......... باور نکردنیه