شلیک شکارچیان به همیار محیط زیست یزد

شلیک شکارچیان به همیار محیط زیست یزد

متاسفانه یکی از همیاران محیط زیست استان یزد که در موارد متعدد از فعالیت شکارچیان غیرمجاز در منطقه زردکوه منصور آباد جلوگیری کرده بود، توسط شکارچیان متخلف هدف گلوله قرار گرفته و در شرایط ناگواری بسر می برد.

آقای عباس شایقی از همیاران محیط زیست استان زنجان است که مدتهاست در منطقه زردکوه منصورآباد علاوه بر دامداری به حفاظت از محیط زیست منطقه نیز مشغول است.

 

این همیار مسن که حدود ۷۰ سال سن دارد به طور شبانه روزی در منطقه حضور دارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله ورود شکارچیان غیر قانونی بلافاصله موضوع را به نیروهای محیط زیست یزد منتقل می کند.

 

ورود غیر قانونی بیشتر شکارچیان به منطقه زردکوه توسط آقای شایقی به محیط زیست گزارش می شود و تاکنون متخلفین زیادی از طریق گزارشات ایشان دستگیر شده اند.

 

محیط زیست استان یزد در این منطقه ارزشمند که زیستگاه گونه های شاخصی چون پلنگ، کل و بز، قوچ و میش، آهو، جبیر و حتی یوزپلنگ آسیائی است پاسگاه محیط بانی ندارد.

 

نیروهای محیط زیست که هر از چندی برای گشت و کنترل وارد این منطقه می شوند از منزل آقای شایقی جهت اقامت موقت و استراحت استفاده می کنند.

 

فعالیت و حضور دائم این همیار محیط زیست در زردکوه باعث شده است شکارچیان متخلف امکان ورود و تخلف در این منطقه آزاد را نداشته باشند و در نتیجه منافع متخلفین به شدت به خطر افتاده است.

 

به همین دلیل گروهی از شکارچیان متخلف و گوشت فروش در صدد آن برآمدند تا این همیار محیط زیست را خانه نشین کرده و سپس به تخلفات خود مشغول شوند.

نیمه های شب چهارشنبه ۹۴/۷/۸ شکارچیان متخلف با برنامه ای از پیش طراحی شده ابتدا کابل تلفن منزل آقای شایقی را قطع کرده و سپس با ایجاد سر و صدا وی را از درون خانه بیرون کشیدند.

گروهی از متخلفین ناشناس به شکلی ناجوانمردانه این پیرمرد ۷۰ ساله را با ضرب مشت و لگد و چوب مورد ضرب و شتم قرار داده و نهایتا هنگامیکه آقای شایقی روی زمین افتده بود بوسیله اسلحه شکاری از فاصله بسیار نزدیک به پای وی شلیک نمودند.

این همیار محیط زیست پس از حادثه با کمک تعدادی از افراد محلی یه بیمارستانی در یزد منتقل شده و هم اکنون در بخش مراقبت های ویژه بستری است.

متاسفانه تعداد بسیار زیادی ساچمه (بیش از یکصد ساچمه) در ناحیه اتصال استخوان ران به لگن وارد بدن آقای شایقی شده است.

پلیس اطلاعات و امنیت استان یزد تحقیقات خود را برای شناسایی عوامل شلیک به آقای شایقی آغاز کرده است اما عاملین این اقدام ناجوانمردانه هنوز شناسایی نشده اند.

شرایط جسمی این همیار محیط زیست بسیار وخیم گزارش شده و پزشکان نیز به دلیل عارضه قلبی و حساسیت محل برخورد گلوله، تاکنون برای انجام عمل جراحی بر روی ایشان به نتیجه نرسیده اند.

علاوه بر شرایط وخیم جسمی این همیار محیط زیست از لحاظ مالی شدیدا در تنگنا است و توان پرداخت هزینه های هنگفت درمان را ندارد.

متاسفانه مسئولین اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد از زمان وقوع این حادثه تاکنون حتی به عیادت این همیار محیط زیست نرفته اند و هرگونه حمایت مادی و معنوی خود را از این همیار محیط زیست دریغ نموده اند.

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...