AVG حالا از حق خویش برای فروش اطلاعات وبگردی خبر می‌دهد

AVG حالا از حق خویش برای فروش اطلاعات وبگردی خبر می‌دهد

AVG قوانین مربوط به حریم خصوصی خود را به‌روزرسانی کرده و در سند اصلاح‌شده، به کاربران اطلاع می‌دهد که می‌تواند در ازای سرویس امنیتی رایگان، از اطلاعات غیرشخصی کاربران برای خود کسب درآمد کند.

 

این اطلاعات غیرشخصی شامل برند دستگاه، زبان و برنامه‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌شود و چیزهای دیگر هستند. این شرکت صراحتاً بیان می‌کند که هر اطلاعاتی را که منجر به شناسایی هویت افراد شده و اطلاعات شخصی انها به حساب بیاید، به فروش نمی‌رساند و اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کند قابل‌شناسایی نیستند و به‌هیچ‌وجه نمی‌توان منبع اصلی آن‌ها را پیدا کرد.

بنا به قوانین جدید، AVG قادر به جمع‌آوری اطلاعاتی که خود فرد مایل باشد خواهد بود. به‌علاوه می‌تواند از کوکی‌ها برای بررسی جست‌وجوها و فعالیت شما در انواع وب‌سایت، برنامه‌ها و محصولات دیگر استفاده کند. سپس از این جزئیات برای ساخت اطلاعات غیرقابل‌شناسایی یا اطلاعات آماری بهره می‌برد و می‌تواند آن‌ها را به فروش برساند.

یکی از سخن‌گویان این شرکت به مجله Wired UK گفته که AVG زبان خود را به‌گونه‌ای تغییر داده که شفاف‌تر بشود و مردم حتماً بدانند که این شرکت در ازای ارائه محصولات رایگان، از اطلاعات مردم برای کسب درآمد بهره می‌برد.

در هر صورت قوانین جدید از 23 مهرماه اعمال می‌شوند و با ادامه به استفاده از محصولات این شرکت، شما با این قوانین موافقت کرده‌اید. مگر اینکه دیگر مایل به استفاده از سرویس رایگان این شرکت نباشید. سخنگوی AVG اعلام کرده که کاربرانی که نمی‌خواهند از اطلاعات غیرشخصی‌شان استفاده این‌چنینی بشود، می‌توانند گزینه مربوطه را خاموش کنند.

1 نظر

  1. سحرسحرsays:

    سلام دمتون گرم خیلی عالی