WeChat با بیش از 600 میلیون کاربر هک شد

WeChat با بیش از 600 میلیون کاربر هک شد

کمپانی Tencent در روز جمعه اعلام کرد که برنامه مشهور پیغام‌رسانی‌اش یعنی WeChat که بیش از 600 میلیون کاربر دارد، از طریق شکاف امنیتی هک شده است. این مشکل حل شد.

کمپانی پس از تحقیقات مقدماتی اعلام کرده که هیچ اطلاعاتی از کاربران یا پولی از کیف پول‌های الکترونیکی Tenpay که به کاربران چین برای خریدن محصولات و سرویس‌های مختلف در داخل برنامه کمک می‌کند، دزدیده نشده است.

کمپانی Tencent در پستی در وب‌سایت خود نوشته است که:به تازگی ایراد امنیتی در ویچت نسخه 6.2.5 کشف شد که تنها بر کاربران آی‌اواس تأثیرگذار بود. اکنون این ایراد که هک شدن از خارج برنامه را امکان‌پذیر می‌کرد رفع شده و بر کاربرانی که نسخه 6.2.6 یا بالاتر که در اپ استور موجود است را نصب کنند، بی‌تأثیر خواهد بود.

سپس نکاتی را درباره این وضعیت اعلام کرد که در زیر آن‌ها را مشاهده می‌کنید:بنا به گزارش‌های رسانه‌ای، ایراد تنها بر ویچت نسخه 6.2.5 برای کاربران آی‌اواس تأثیرگذار است. نسخه‌های جدیدتر ویچت (نسخه 6.2.6 یا بالاتر) تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند.تحقیقات مقدماتی نشان داده‌اند که هیچ بخشی از اطلاعات یا پول کاربران به سرقت نرفته است، اما تیم ویچت همچنان مسئله را با دقت تحت بررسی نگه خواهد داشت.تیم فنی ویچت تجربه گسترده‌ای در مبارزه با حملات سیستمی را دارد. به محض اینکه ایراد امنیتی کشف شد، اقداماتی را برای جلوگیری از به سرقت رفتن اطلاعات کاربران انجام داده و حادثه را به مقامات قانونی مربوطه گزارش داده‌اند.

در اوایل شهریورماه، پلیس بریتانیا درباره کلاه‌برداری که در آن کاربران برای دریافت خدمات مستهجن خارج از اینترنت، به انجام خریدهای اینترنتی و گیفت کارت‌ها تشویق می‌شدند، هشدار داده بود.

وجود پست‌ها و مقاله‌های زیاد درباره نحوه هک کردن حساب‌های کاربری ویچت در اینترنت نیز نگران‌کننده است.

درعین‌حال، CNBC در ماه گذشته گزارش کرده که برنامه‌های پیام‌رسان موبایل مثل ویچت برای اهداف مخرب استفاده می‌شوند و به هکرها امکان دزدیدن اطلاعات حساس و ارسال آن‌ها به سرورشان را می‌دهند.

مسئله هک در ماه گذشته در صنعت تکنولوژی بسیار موردتوجه بوده، مثل هک شدن و لو رفتن اطلاعات کاربران سایت Ashley Madison که با هدف دوست‌یابی افراد متأهل طراحی شده بود.

حتی ده روز پیش، شرکت بیمه سلامتی نیویورکی Excellus BlueCross BlueShield هک شد و اطلاعات بیش از 10 میلیون عضو، لو رفت.

می‌توانید آخرین نسخه ویچت برای آی‌اواس را از اینجا دانلود کنید. این نسخه در 21 شهریور به‌روزرسانی شده است.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...