بچه پولدارهای ایرانی پس از یوزپلنگ، این بار با نگهداری پلنگ گل کاشتند

بچه پولدارهای ایرانی پس از یوزپلنگ، این بار با نگهداری پلنگ گل کاشتند

 

به گزارش پایگاه خبری دیده بان حقوق حیوانات، کم تر از یک ماه قبل فیلمی از نگهداری یک یوزپلنگ توسط «بچه پولدارها»ی تهران، منتشر کردیم تا توسط مسوولان پیگیری شود. این بار عکس ارسالی به تحریریه دیده بان حاکی از پلنگ بازی بچه پولدارها در ویلای شخصی دارد.

این بار اما نشانه ها واضح تر است: شماره پلاک خودرو، چهره های احتمالا معروف افراد حاضر در تصویر، بنای قابل مشاهده در عکس و سایر نشانه ها نیز کمک بزرگی خواهند بود برای مسوولان تا با کمک مسوولان انتظامی و امنیتی و به ویژه پلیس فتا به دنبال کشف ماجرا باشند.

از آنجا که نیروهای انتظامی و امنیتی قادر هستند در کمترین زمان ممکن تخلفات فضای مجازی را شناسایی و پیگیری کنند لازم است مسوولان از این پتانسیل برای ردگیری تخلفات زیست محیطی نیز کمک بگیرند. همچنین پیش تر شاهد بوده ایم که افرادی که در آپارتمان گربه نگهداری می کنند، با شکایت جمعی همسایگان و استشهاد و حکم بازرسی و البته ضبط گربه ها مواجه می شوند و توجیه این عمل نیز آلودگی فضای مسکونی است. طبق روال قانونی بخشی از مسوولیت این امر با سازمان دامپزشکی است.

شاید بد نباشد این بار نیز این سازمان به کشف ماجرا کمک کند، چرا که بدون شک این پلنگ برای معاینات پزشکی، تجویز رژیم غذایی، داروها، اصلاح تغذیه، درمان و بیهوشی احتمالی، نیازمند معاینه شدن توسط دامپزشک است؛ شاید در میان اعضای نظام دامپزشکی افرادی از محل نگهداری این پلنگ (و البته سایر حیوانات وحشی اسیر) مطلع باشند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...