مرگ خرس قهوه ای بر اثر برخورد با قطار

مرگ خرس قهوه ای بر اثر برخورد با قطار در مناطق جنگلی سوادکوه

انتشار تصویری از لاشه یک خرس قهوه ای بر روی ریل راه آهن در مناطق جنگلی سوادکوه مازندران و دو نفر در کنار لاشه که یکی از آنها بیل و دیگری گلنگی در دست دارد بحث های زیادی را در فضای مجازی به همراه داشت.

برخی از کاربران گمان می کردند که خرس قهوه ای توسط افراد حاضر در تصویر با ضربات بیل و کلنگ کشته شده، عده ای شکار خرس توسط شکارچیان متخلف و برخی نیز برخورد با قطار را علت مرگ خرس عنوان نمودند.

 

در این رابطه با اداره محیط زیست شهرستان سوادکوه تماس گرفتیم و ریاست این اداره در توضیح ماجرا گفت: این حادثه چندی قبل در مناطق جنگلی مابین زیرآب و شیرگاه در حوزه شهرستان سوادکوه رخ داده است.

ابراهیم فلاحی اظهار داشت: در این حادثه یک خرس قهوه ای حین عبور از روی ریل راه آهن با قطار برخورد کرده و به دلیل شدت ضربه از بین می رود.

راننده قطار پس از رسیدن به مقصد موضوع برخورد با یک جانور بزرگ جثه را به مسئولان راه آهن گزارش نموده و دو نفر از پرسنل راه آهن (افراد حاضر در تصویر) لاشه خرس را در کنار ریل قطار کشف می کنند.

بخشی از مسیر خط آهن تهران – گرگان – مشهد از درون مناطق جنگلی شهرستان سوادکوه می گذرد و با توجه به سرعت بالا و صدای بسیار کم قطارهای جدید، هر از گاهی جانوران وحشی بویژه گراز و سگ سانان حین عبور از روی ریل با قطار برخورد کرده و تلف می شوند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...