مرگ بانوی دوستدار گربه ها و ۲۰۰ گربه

مرگ بانوی دوستدار گربه ها و ۲۰۰ گربه به علت آتش سوزی محل نگهداری گربه ها

 

 

تصاویر دردناک این گزارش نشان میدهند که آتش، جان بانوی گربه دوست و حدود دویست گربه را با هم در اشتهارد گرفته است.

به گفته منابع آگاه در پی حریق رخ داده در مرکز نگهداری گربه ها در ۲۴ کیلومتری شرق اشتهارد کرج، بانو رئوفی، مالک این مرکز که از دوستداران معروف گربه ها بود به همراه حدود دویست گربه طعمه حریق شده و جان باختند.

این حریق که در حدود ساعت ۶ صبح امروز آغاز شده حدود سه ساعت ادامه داشته است.

دوستداران حیوانات به محض اطلاع از حادثه راهی محل شده و به کمک رسانی به گربه های باقی مانده که گفته می شود بالغ بر ۴۵۰ عدد بوده اند مشغول شده اند. همچنین قرار است مراسم تشییع پیکر مرحومه رئوفی با حضور پرشور اقشار مختلف دوستدارانحیوانات برگزار شود.

در حالی که تا کنون هیچ یک از مراکز متعدد نگهداری سگ ها و گربه ها که با نام «پناهگاه حیوانات» فعالیت می کنند موفق نشده اند از مراجع قانونی مجوز فعالیت بگیرند و تنها دو مرکز با مجوز مشابه و در قالب کانون و انجمن به نگهداری از سگ ها می پردازند، مسوولان در هر دو مورد بلافاصله پس از اعلام حادثه، بدون هرگونه حمایت مشخص از این مراکز به اظهار نظر در باره ابعاد کلی ماجرا پرداخته اند.

به نظر می رسد لازم است مسوولان مشخص کنند مراکز نگهداری حیوانات آزاد شهری که با نام پناهگاه و مراکز امدادی فالیت می کنند، از کدام ارگان رسمی به عنوان متولی می توانند درخواست مجوز و امور ثبتی نمایند تا در چنین شرایطی تحت حمایت قرار گیرند.

به گزارش دیده بان حقوق حیوانات هفته گذشته و در پی درگیری حمله و فیزیکی برخی افراد با مدیر یک مرکز نگهداری سگ ها در منطقه ورامین، این شخص به شدت مجروح شده و راهی بیمارستان شد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...