پوستری که انیماتور «شیرشاه»و… به افتخار «سیسیل» شیر کشته‌شده طراحی کرد

پوستری که انیماتور «شیرشاه»،«علاالدین»و… به افتخار «سیسیل» شیر کشته‌شده در زیمبابوه طراحی کرد

 

«آرون بلازی» انیماتور انیمیشن‌هایی مانند «شیرشاه» در واکنش به مرگ دلخراش معروف‌ترین شیر کشور زیمبابوه، پوستری را طراحی کرد.

این انیماتور که ساخت انیمیشن‌های معروفی را مانند «شیرشاه»، «علاءالدین»، «پوکاهانتس» و «دیو و دلبر» در کارنامه‌اش دارد، پوستری را به افتخار «سیسیل» (شیر کشته‌شده در زیمبابوه) طراحی کرد. این حیوان چندی پیش در کشور زیمباوه به‌دست یک شکارچی آمریکایی کشته شد.

او در بیانیه‌ای که به همین دلیل منتشر کرده، آورده است: همانطور که می‌توانید بگویید من عاشق حیوانات هستم، دیدن این‌که این موجودات بدون هیچ دلیلی نابود می‌شوند، من را دیوانه می‌کند. در واقع، تصمیم گرفتم شخصا وارد ماجرا شوم و امیدوارم تلاش ما موجب آموزش افراد و جلوگیری از وقوع چنین رویدادهای دلخراشی در آینده شود.

در پوستر طراحی‌شده توسط «آرون بلازی»، تصویر «سیسیل» در میان ابرها ترسیم شده و در زیر آن نیز سه شیر دیگر روی یک تپه دیده می‌شوند همراه با نقل قولی از «شیرشاه»: به ستاره‌ها نگاه کن، شیر بزرگ گذشته از میان ستاره‌ها نظاره‌گر ماست.

«سیسیل» نام شیر مشهوری است که در پارک ملی «هوانگه» زیمبابوه نگهداری می‌شد، اما یک‌ماه پیش خبر رسید یک دندانپزشک آمریکایی او را با تیروکمان شکار کرده و پس از ۴۰ ساعت زجر دادن، به ضرب گلوله کشته است.

علاوه‌ بر موج اعتراض‌هایی که از سراسر جهان در واکنش به این رفتار غیرانسانی به راه افتاد، آمارها نشان می‌دهد تعداد گردشگرانی که برای ورود به این پارک طبیعی اظهار علاقه کرده‌اند، به‌طور چشمگیری کاهش یافته است.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...