صید ماهی با شوک الکتریکی جرم است

صید ماهی با شوک الکتریکی جرم است

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان نهاوند گفت: افراد متخلف که با استفاده از شوک الکتریکی اقدام به صید ماهی می‌کردند، دستگیر شدند. 

به گزارش ایسنا، “محمدکرم‌علی گیلانه” اظهار کرد: مأموان اجرایی اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان نهاوند هنگام گشت و کنترل رودخانه گاماسیاب در اطراف روستای بابارستم متوجه حضور چند صیاد متخلف شدند.

وی ادامه داد: مأموران به منظور جلوگیری از فرار آن‌ها در اقدام غافلگیرانه متخلفان را به دام انداختند.رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند گفت: متخلفان بدون دریافت مجوز و با استفاده از شوک الکتریکی اقدام به صید ۴۵ قطعه ماهی کرده بودند.

وی اظهار کرد: مأموران پس از صورتجلسه، وسایل صیادان متخلف را ضبط کرده و پرونده را برای پیگیری قضایی به دادگاه ارجاع دادند.گیلانه گفت: استفاده از برق برای صید آبزیان ممنوع است چرا که با این اقدام شمار زیادی گونه جانوری غیر از ماهی نیز تلف می‌شوند.

وی اضافه کرد: همچنین تعداد زیادی ماهی کوچک در صورت استفاده از شوک الکتریکی از بین می‌روند که این اقدام باعث وارد آمدن ضربات سخت به اکوسیستم آبی می‌شود.گیلانه گفت: شهرستان نهاوند با دارا بودن وضعیت آبی مطلوب دارای حدود ۲۵ گونه آبزی است که افراد متخلف هر ساله با اقدامات نادرست باعث تهدید این گونه‌های جانوری می‌شوند.

وی اظهار کرد: در حوزه رودخانه گاماسیاب نهاوند یک گونه ماهی به نام ماهی رفتگر وجود دارد که مختص این رودخانه بوده و سال گذشته برای اولین‌بار در جهان شناخته و معرفی شد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...