درگیری مسلحانه محیط بانان و شکارچی شرور

درگیری  مسلحانه محیط بانان  و شکارچی  شرور در  منطقه  حفاظت شده خائیز

 

سه روز قبل (پنجشنبه ۱ مرداد ۹۴) نیروهای یگان محیط زیست منطقه حفاظت شده خائیز حین گشت و کنترل متوجه حضور یک شکارچی متخلف در ارتفاعات شدند.

محیط بانان حین دوربین کشی مشاهده نمودند که فرد متخلف لاشه شکار یک را بر روی دوش خود گذاشته و در حال پایین آمدن از ارتفاعات است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کهگیلویه در این باره گفت: مامورین پیش از هر اقدامی از شکارچی بصورت نامحسوس فیلمبرداری نمودند اما با توجه به اینکه متخلف صورت خود را کاملا پوشانده بود، در صورت بروز درگیری و فرار کرن شکارچی، امکان شناسایی وی وجود نداشت.

سید قدرت اله علیپور اظهار داشت: متخلف حین پایین آمدن از کوه در یک لحظه پارچه روی صورت خود را برای نوشیدن آب کنار می زند و همین چند لحظه برای ثبت تصویر و شناسایی وی کافی بود.

مامورین پس از اطمینان از ثبت تصویر متخلف، در مسیر حرکت وی به سمت پایین دست به کمین نشستند.

شکارچی متخلف همچنان که لاشه شکار را بر روی دوش خود حمل می کرد به چند متری محل کمین محیط بان رسیده و با فرمان ایست محیط بان مسلح مواجه شد.

هدایت اله دیده بان، محیط بانی که با شکارچی متخلف درگیر بود در این مورد گفت: شکارچی متخلف که با مشاهده من و همکارانم لحظاتی شوکه شده بود، لاشه شکار را از روی دوش خود به زمین انداخت و بلافاصله اسلحه کلاشینکف را مسلح کرده و به سمت من نشانه گرفت.

دیده بان گفت: شکارچی متخلف چندین بار من را تهدید به مرگ کرد و با لهجه محلی گفت که اگر جلو برویم ما را خواهد کشت.

بارها تذکرات قانونی را به متخلف گوشزد کرده و از وی خواستم سلاح خودش را روی زمین گذاشته و تسلیم شود اما به هیچ عنوان حاضر به تسلیم نبود.

شکارچی متخلف همانطور که با اسلحه در حال تهدید کردن و عقب عقب رفتن بود تعادل خود را ازدست داده و به زمین خورد که بهترین فرصت بود تا طبق قانون بکارگیری سلاح از قسمت کمر به پایین به وی شلیک کنم اما با توجه به اینکه فیلم متخلف ثبت و خود وی نیز کاملا شناسایی شده بود لزومی به تیراندازی مستقیم به وی نبود.

چندین گلوله غیر مستقیم به سمت متخلف و در اطرافش شلیک کردم تا باعث تسلیم شدن وی شود اما شکارچی متخلف همچنان با تهدید اسلحه به سمت کوه حرکت کرده و در نهایت گریخت.

با ضبط لاشه یک بز وحشی و تصاویر تهیه شده به عنوان مدرک جرم، پرونده ای در این زمینه مراجع قضایی تشکیل و متهم جهت بازجویی و رسیدگی به جرم حمل سلاح جنگی، شکار غیرمجاز، درگیری و تهدید به قتل مامورین دولت حین انجام وظیفه به دادگاه احضار خواهد شد.

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...