مخابرات دیگر اینترنت نمی فروشد

مخابرات دیگر اینترنت نمی فروشد

معاون شرکت مخابرات ایران از ارائه درخواست نزدیک به ۴هزار و۶۵۰ مگابیت پهنای باند اینترنت به شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد و گفت تا زمانی که این ظرفیت، تامین نشود مخابرات اینترنت نمی فروشد.

داوود زارعیان، معورن شرکت مخابرات در مورد میزان درخواست پهنای باند اینترنت از شرکت ارتباطات زیرساخت،گفت:

شرکت مخابرات ایران نزدیک به ۴ ماه است که درخواست تامین پهنای باند مورد نیاز خود را به شرکت ارتباطات زیرساخت داده اما تاکنون این شرکت، پاسخی به این درخواست نداده است.

وی با تاکید براینکه سیاست مخابرات در حوزه اینترنت، تامین پهنای باند مورد نیاز قبل از مصرف ۸۰ درصد ظرفیت در هر استان است، افزود:

درخواست پهنای باند را قبل از اینکه ظرفیت اینترنت در هر استانی به اتمام برسد به زیرساخت داده ایم و برای مثال در استان کرمان از یک ماه گذشته که پهنای باند نداشته ایم هیچگونه واگذاری صورت نگرفته است.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه برای واگذاری اینترنت مطابق مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات عمل می کنیم، گفت: در مورد دستور توقف فروش اینترنت در ۶ استان، شرکت مخابرات ایران و شرکتهای مخابرات استانی هیچگونه نامه ای از رگولاتوری دریافت نکرده اند.

وی در مورد بدهی ۳۵۰ میلیارد تومانی مخابرات که طبق اعلام شرکت زیرساخت دلیلی بر عدم تامین پهنای باند مورد نیاز این شرکت عنوان شده است نیز گفت:

از آنجایی که شرکت مخابرات ایران بخش عمده ای از طلب شرکت ارتباطات زیرساخت را از مشترکان دریافت می کند، تاخیر در پرداخت هزینه ها به شرکت زیرساخت امری طبیعی است و در طول ۶ سال گذشته وجود داشته است و آنچه هم اکنون اتفاق افتاده است جای سوال دارد.

وی مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان را برای بدهی مخابرات به زیرساخت مبلغ درستی ندانست و گفت:

این رقم صحیح نیست، در اینکه مخابرات به زیرساخت بدهکار است تردیدی نداریم اما رقم به مراتب کمتر از ۳۵۰ میلیارد تومان است.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران همچنین گفت:

در حال حاضر در بخش تلفن ثابت و در بخش تلفن همراه، مشترکان بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد تومان به مخابرات بدهکارند.

اوایل هفته جاری، رگولاتوری، دستور توقف فروش اینترنت مخابرات را به دلیل کیفیت ارائه این خدمات در ۹ استان صادر و رسانه ای کرد. شرکت ارتباطات زیرساخت نیز اعلام کرد به دلیل رعایت حق مصرف کننده، تا زمانی که مخابرات بدهی خود را تسویه نکند امکان فروش پهنای باند به این شرکت را نخواهیم داشت.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...