تلفات طاعون در هفتادقله,, ۳۰۰ کل و بز و قوچ و میش

تلفات طاعون در هفتادقله به بیش از ۳۰۰ کل و بز و قوچ و میش افزایش یافت

در جریان پایش روز گذشته ۸۰ لاشه جدید در نقاط مختلف منطقه حفاظت شده هفتاد قله کشف و معدوم گردید که به این ترتیب تعداد تلفات حیات وحش از ابتدای شیوع بیماری طاعون در این منطقه تاکنون به بیش از ۳۰۰ کل و بز و قوچ و میش وحشی رسیده است.

بر اثر شیوع بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک (PPR) در منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک، از اواخر خردادماه سال جاری تاکنون صدها کل و بز و قوچ و میش وحشی در این منطقه تلف شده اند.

بر همین اساس روز گذشته (یکشنبه ۹۴/۴/۲۱) چهارمین مرحله پایش و جستجو با حضور چندین گروه متشکل از محیط بانان، نیروهای هلال احمر و نیروهای مردمی در این منطقه صورت گرفت.

 

در جریان پایش روز گذشته که از اوایل صبح تا غروب آفتاب ادامه داشت ۸۰ لاشه جدید متعلق به کل و بز و یک میش وحشی در نقاط مختلف منطقه کشف و معدوم گردید.

 

اکیپ ها در طول مسیر حرکت خود به جستجوی لاشه های حیات وحش پرداخته و نسبت به دفن و معدوم سازی آنها اقدام نمودند.

 

به این ترتیب تعداد تلفات حیات وحش از ابتدای شیوع بیماری در منطقه حفاظت شده هفتاد قله تاکنون به بیش از ۳۰۰ کل و بز و قوچ و میش وحشی رسیده است.

البته این تعداد لاشه هایی است که کشف شده و مشخصات آنها قبل از معدوم سازی به ثبت رسیده است. بطور حتم تعدادی از حیوانات مبتلا به ویروس، در نقاط صعب العبور منطقه تلف شده و لاشه آنها توسط اکیپ های پایش مشاهده نشده است.

با اقدامات صورت گرفته توسط نیروهای محیط زیست و شبکه دامپزشکی استان مرکزی از روند تلفات کاسته شده است اما مرگ و میر در بین حیات وحش هفتادقله همچنان ادامه دارد.

 

1 نظر

  1. افزایش بازدید سایتافزایش بازدید سایتsays:

    www.iAlexa.ir افزایش بازدید سایت شما افزایش بازدید وبلاگ شما تضمینی و واقعی دارای نماد اعتماد www.iAlexa.ir