پرنده‌ای که به سبک انسان‌ها حرف می‌زند

پرنده‌ای که به سبک انسان‌ها حرف می‌زند

دانشمندان موفق به کشف گونه‌ای از پرندگان شده‌اند که می‌تواند به شیوه انسان‌ها، و با استفاده از عبارت‌هایی ابتدایی با هم‌نوعانش ارتباط برقرار کند.
براساس گزارش فاکس، محققان با مطالعه روی پرندگان تاجدار بلوطی متوجه شدند این جانداران به جای آواز معمولی، آواهایی گسسته و کوتاه که از نظر صداشناسی صداهایی مجزا به شمار می‌روند، از خود ایجاد می‌کنند.

دو صدا که با نام‌های A و B شناسایی شده‌اند، به صورت مداوم مورد استفاده این پرندگان قرار دارند و این جانداران از ترکیب این حروف برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند. برای مثال پرندگان از آوای AB برای آگاه کردن دیگر پرندگان از مقصد پروازشان استفاده می‌کنند زیرا پرندگانی که به این صدا گوش می‌دهند بلافاصله به آسمان نگاه می‌کنند، درحالی‌که آوای BAB به جوجه‌ها اعلام می‌کند که زمان غذا خوردن فرا رسیده‌است، زیرا پرنده‌هایی که این آوا را می‌شنوند به لانه‌هایشان نگاه می‌کنند.تغییر صدای آوای پرواز این پرندگان (AB) هیچ تغییری در رفتار آنها ایجاد نکرد و این به آن معنی است که حروف مورد استفاده در میان پرندگان، همان اصواتی که شنیده می‌شوند، در میان آنها یکسان هستند . به گفته دانشمندان اگرچه آواهای مورد استفاده این پرندگان از نظر ساختاری کاملا شبیه‌ به یکدیگرند، اما محتوای رفتاری متفاوتی دارند و پرندگان مخاطب می‌توانند این تفاوت‌ها را تشخیص دهند.

محققان معتقدند پرندگان شاید به این دلیل از چنین سبک ارتباطاتی استفاده می‌کنند که استفاده از صداهای موجود برای آنها راحت‌تر از ایجاد آواهای جدید است. همچنین دانشمندان دریافتند صدای B در تغییر معنی آواها تاثیر قابل توجهی دارد، به چنین عناصر قابل تمایزی واج گفته می‌شود و این نمونه ابتدایی ارتباط در میان حیوانات می‌تواند درک بهتری از چگونگی توانایی ایجاد مفاهیم جدید در میان انسان‌ها ایجاد کند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...