نخستین تصاویر از خرس قهوه ای پاسارگاد

نخستین تصاویر از خرس قهوه ای  پاسارگاد

برای نخستین بار تصویر خرس قهوه ای پاسارگاد توسط امیر میری مدیر انجمن کمینوش پاسارگاد و کلبه آقامیر با دوربین تله ای مربوط به اداره محیط زیست پاسارگارد ثبت شد.

به گزارش طنین پاسارگاد، برای نخستین بار تصویر خرس قهوه ای پاسارگاد توسط امیر میری مدیر انجمن کمینوش پاسارگاد و کلبه آقامیر با دوربین تله ای مربوط به اداره محیط زیست ثبت شد.

انجمن کمینوش با مرمت و احیاء آیشخور واقع در زیستگاه خرس قهوه ای پاسارگاد با همکاری و مساعدت مهندس وصالی فرماندار و بشیر کشاورزی ریاست اداره محیط زیست با همیاری و کمک های خیرین محیط زیست از جمله مجتبی دهقان آزاد مصالح فروشی ذوالقرنین آقای مرادی کارخانه شن و ماسه پاسارگاد به اتفاق اعضای انجمن پس از مرمت آبشخور با قرار دادن دوربین تله ای راس ساعت ۲ صبح موفق به ثبت تصاویر از یک قلاده خرس قهوه ای پاسارگاد شدند.

به دلیل خشکیدهگی های اخیر و تغییر اقلیم منطقه ،کمبود آب ،تنوع زیستی شهرستان را دچار مشکل نموده است . همکاری ، مساعدت و پشتیبانی وصالی فرماندار پاسارگاد با اعضای انجمن در یکساله گذشته حساسیت های اجتماعی نسبت به گونه های مختلف حیات وحش منطقه را بیشتر نموده است تا جائیکه جوامع محلی و عشایر منطقه نسبت به حفظ گونه های مختلف تلاش می نمایند.

انجمن کمینوش پاسارگاد با معرفی خرسی نماد تنوع زیستی شهرستان با ایجاد کمپین جهانی حمایت از خرس قهوه ای و پلنگ ایرانی ، تولید عروسک و فرش خرسی،پخش برشور و بنر ، برگزاری جشن بیداری ،پاکسازی و بذر پاشی زیستگاه خرس قهوه ای فعالیت های انجام شده ، در این زمینه را در سطح ملی و جهانی بازتاب داده است .حمایت و پشتیبانی میهمانان داخلی و خارجی کلبه آقامیر در راستای حفظ و معرفی گونه های مختلف منطقه ارتقاء سطح آگاهی های عمومی را فراهم نموده و حساسیت های منطقه ای نسبت به حفظ و حراست از تنوع زیستی را موجب گردیده است . ارتقاء منطقه شکار ممنوع خرسی به منطقه حفاظت شده از جمله خواسته های دولتی ، بومی و توریست های خارجی می باشد .

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...