با این وبسایت ها به صدای طبیعت گوش دهید..1

با این وبسایت ها به صدای طبیعت گوش دهید..1

تحقیقات نشان می‌دهد که گوش‌دادن به صداهای برگرفته از طبیعت، باعث دوری از عصبی بودن و حواس پرتی می‌شود. از این‌رو در این مطلب به معرفی وبسایت‌هایی با تصاویر طبیعت و صداهای آرامش‌بخش برای تمرکز بیشتر می‌پردازیم.

معمولاً بیشتر انسان‌ها هنگام ناراحتی، اضطراب یا حتی عصبانیت ترجیح می‌دهند به موسیقی گوش دهند. طبع موسیقی افراد متفاوت است و هرکسی با موسیقی و خواننده‌ی مورد علاقه‌ی خود آرام می‌گیرد. بر این اساس تحقیقات همواره نشان داده که قرار گرفتن در طبیعت و گوش‌دادن به صداهای موجود در آن، اثر به مراتب بیشتر و مفیدتری از موسیقی دارد. گوش‌دادن به صداهای موجود در طبیعت علاوه بر کاهش استرس و اضطراب، بهره‌وری انسان را نیز افزایش می‌دهد. 

حال اگر قصد دارید کمی خود را از هیاهو و مشغله‌ی زندگی خود رها کنید، توصیه می‌شود حتماً به وبسایت‌هایی که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم مراجعه کنید. این وبسایت‌ها حاوی صداهای طبیعت و نویز سفید است که گوش‌دادن به آن‌ها آرامش بسیاری را به انسان القاء می‌کند.

1. وب‌سایت CalmSounds

همه‌ی انسان‌ها گاهی دوست دارند به صدای برخورد امواج به ساحل و صدای جنگل در یک روز آفتابی گوش دهند. اگر امکان قرارگیری در چنین موقعیت‌هایی ندارید، حداقل می‌توانید به صداهای آن دسترسی داشته باشید.

از این‌رو سایت CalmSound ارزش چک کردن را دارد. این وبسایت حاوی شش قطعه موسیقی اصلی از صدای طبیعت و چندین ویدیو از جمله آبشار نیاگارا است؛ البته در این ویدیوها صداهای توریست‌ها و افراد مراجعه‌کننده برای مشاهده‌ی طبیعت حذف شده است. سایت CalmSound صداهای طبیعت را در قالب فایل MP3 برای دانلود در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 

2. وب‌سایت Nature Sounds Map

کره‌ی زمین پر از طبیعت و جاذبه‌های طبیعی متنوع است و از این‌رو می‌توان در این کره‌ی پهناور صداهای منحصر بفرد طبیعت را پیدا کرد.

اگر قصد دارید تجربه‌ی جدیدی از طبیعت‌گردی و حس نوستالژی را داشته باشید، وبسایت Nature Sounds Map راه‌حل خوبی را در این خصوص ارائه می‌دهد. در این وبسایت می‌توانید صداهای طبیعت را از نقاط مختلف کره‌ی زمین گوش دهید. تنها کافیست در هر نقطه‌ای از نقشه کلیک کنید تا صداهای مربوط به آن منطقه پخش شود. همچنین می‌توانید در این وبسایت صداهای مورد علاقه خود را در یک لیست مجزا جمع کرده تا بعدها بتوان به آن‌ها دسترسی داشت.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...