سقوط هواپیمای اینترنتی گوگل

سقوط هواپیمای اینترنتی گوگل

 

بر اساس گزارش بلومبرگ بیزینس، سازمان ملی حمل و نقل ملی در حال بررسی یک سقوط هواپیمایی است که بر طبق گفته‌ها، این هواپیما مربوط به هواپیمای خورشیدی شرکت گوگل است که وظیفه‌ی حمل و توزیع رایگان اینترنت را دارد. 

 

گوگل اخیرا شرکت هواپیمایی Titan Aerospace را تصاحب کرده بود که به واسطه‌ی آن هواپیمایی با ۵۰ متر عرض را توسعه داد. هدف از ساخت این هواپیما ارائه رایگان اینترنت به طور گسترده اعلام شده بود. این هواپیمای خورشیدی بلافاصله پس از برخاستن سقوط کرده است. این حادثه در روز اول ماه مِی و در یک فرودگاه خصوصی در شهر Albuquerque  رخ داده و هیچ صدمه‌ای گزارش نشده است.

 

کورتنی هون، یکی از سخنگویان شرکت گوگل در خصوص این حادثه گفت:

 

اگرچه نمونه‌ی اولیه از هواپیمای اینترنتی ما سقوط کرد، اما ما هنوز هم در تصمیم خود در خصوص ارائه‌ی اینترنت و کمک به مردم توسط این هواپیما مصمم هستیم. همواره بخشی از ساخت یک تکنولوژی جدید در طول راه به موانعی برخورد می‌کند.

 

این هفته اهالی مانتن‌ویو آخرین سیستم پروژه‌ی اینترنت بالونی یا Project Loon را به نمایش گذاشتند. در بخشی از این پروژه هم شبکه‌ای کردن ده‌ها هواپیمای خورشیدی بدون سرنشین و توزیع اینترنت هم‌زمان تعریف‌شده است و این سقوط می‌تواند برای ادامه این پروژه پیامد بدی داشته باشد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...