دنا توله خرس کوچک و بازیگوش در پارک پردیسان

دنا توله خرس کوچک و بازیگوش در پارک پردیسان

« دنا » توله خرس کوچک و دوست داشتنی، چهارشنبه هفته جاری از یاسوج راهی تهران شده و به کلینیک حیات وحش پردیسان منتقل گردید.

مادر این توله خرس به احتمال فراوان توسط شکارچیان متخلف کشته شده و خود او نیز زنده گیری شده بود تا به فروش برسد اما زمانیکه متخلفین محیط بانان را در یک قدمی شناسایی مخفیگاه خود در روستای خفر می دیدند توله خرس را در باغات اطراف روستا رها می کنند.

 

آینده نامعلوم، مظلومیت و بی پناهی این توله خرس زیبا باعث شد نام آن را « دنا » بگذارند تا یادآور رنج ها و دردهای کوه دنا و زیستمندانش باشد.

 

دنا توسط محیط بانان پیدا شده و پس از مدتی نگهداری و مراقبت راهی کلینیک حیات وحش سازمان محیط زیست در پارک پردیسان تهران می شود.

 

از دنا در بدو ورود به کلینیک با سرلاک، شیر خشک بدون لاکتوز و عسل پذیرایی شد و هم اکنون در پردیسان شرایط مناسبی دارد.

 

این توله خرس کوچک در هنگام ورود به تهران دچار اسهال بود اما در حال حاضر تحت نظر دامپزشک و کارشناسان کلینیک قرار داشته و با رژیم غذایی خاص تحت شرایط مناسبی قرار دارد.

 

دنا که بسیار بازیگوش و دوست داشتنی است پرسنل کلینیک و بسیاری از طبیعت دوستان را مجذوب حرکات خود کرده است.

 

با تشکر از زحمات و دلسوزی فراوان علی افشار رئیس پارک ملی دنا برای نجات توله خرس از دست متخلفین و یک هفته نگهداری از دنا در منزل خود، دکتر محمود مرعشی کارشناس سازمان حفاظت محیط زیست برای پیگیری وضعیت سلامت و انتقال دنا به تهران، دکتر ایمان معماریان و علیرضا شهرداری در کلینیک حیات وحش پردیسان

 

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...