مرگ سومین پلنگ ایرانی در کمتر از دو هفته

کشف لاشه پلنگ ایرانی در پشتکوه..مرگ سومین پلنگ در کمتر از دو هفته از سال جدید

در کمال ناباوری و در حالی که تنها ۱۶ روز از آغاز سال جدید می گذرد لاشه سومین پلنگ ایرانی نیز در کوهستان های مابین استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد مشاهده شد.

بر اساس گزارش همیاران محیط زیست مبنی بر مرگ یک پلنگ در ارتفاعات روستای پشت کوه جلیل در مرز استان فارس و استان کهگیلویه و بویراحمد نیروهای یگان محیط زیست شهرستان بویراحمد ظهر امروز عازم ارتفاعات مذکور شدند.

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان بویراحمد در این باره گفت: پس از رسیدن به نقطه مورد نظر در ارتفاعات، لاشه یک پلنگ را مشاهده نمودیم که ظاهرا چند روزی از مرگ آن می گذشت.

کامبیز حسین پور اظهار داشت: پلنگ مذکور به لحاظ جنسیت نر بوده و در بررسی وضعیت ظاهری لاشه، علائمی از اصابت گلوله به چشم نمی خورد و لاشه کاملا سالم بود.

چوپانان محلی ادعا داشتند ادعا داشتند که حمله پلنگ به دامهایشان طی هفته های گذشته باعث تلف شدن تعدادی گوسفند و بز اهلی شده است.

حسین پور گفت: با توجه به ادعای چوپانان مبنی بر حمله پلنگ، همچنین موقعیت منطقه که جزو مناطق آزاد به شمار می رود و فاصله نزدیک محل مرگ پلنگ با روستا که مسافتی کمتر از یک کیلومتر بود، به نظر می رسد که این پلنگ با استفاده از طعمه آغشته به سم توسط چوپانان محلی از بین رفته است.

محل مشاهده لاشه در مرز دو استان و در نقطه ای می باشد که دقیقا مشخص نیست حوزه استحفاظی کدامیک از ادارات محیط زیست می باشد.

بنابراین همزمان نیروهای یگان محیط زیست شهرستان رستم از استان فارس نیز در محل حاضر شده و لاشه پلنگ جهت انجام کالبد گشایی و مشخص شدن علت دقیق مرگ به استان فارس منتقل گردید.

پس از کشتار بیرحمانه یک پلنگ در بردسیر کرمان و مرگ پلنگی دیگر در کازرون بر اثر برخورد با خوروهای عبوری این سومین پلنگی است که طی دو هفته گذشته از بین می رود.

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...