آغاز پخش برنامه زنده رادیویی «بوم بهاری»

آغاز پخش برنامه زنده رادیویی «بوم بهاری» با موضوع محیط زیست

به تازگی یک برنامه رادیویی در رادیو جوان آغاز شده است که اختصاصا به مسئله محیط زیست و زیست بوم کشور می پردازد.

این برنامه رادیویی به نام «بوم بهاری» که از دوم اسفندماه شروع شده است از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۹ تا ۲۰ به طور زنده از رادیو جوان پخش می‌شود.

شبکه رادیوی جوان (موج FM ردیف ۸۸) یکی از پر مخاطب ترین شبکه های رادیو و ساعت پخش برنامه بوم بهاری نیز از بهترین زمان های رادیو است چراکه بسیاری از هموطنان در این ساعت در ترافیک و حین بازگشت از محل کار به منزل خود بوده و می توانند این برانامه را از طریق رادیوی اتومبیل خود گوش دهند.

رضا ساکی تهیه‌کننده این برنامه در این باره گفت: تلاش‌مان بر است که به مردم درباره محیط زیست آگاهی بدهیم و با کمک کارشناسان به طور ساده به آنها بگوییم که چرا حفظ محیط زیست مهم است. تلاش می‌کنیم به مردم بگوییم که گون خار نیست و یک گونه مهم در طبیعت ایران است. تلاش می‌کنیم درباره حفظ تالاب‌ها و جنگل‌ها با آنها حرف بزنیم. به‌ویژه برخی جوامع محلی را به طور ‌ویژه مخاطب قرار می‌دهیم و به آنها اطلاعات می‌دهیم شاید بتوانیم کاری کنیم بلوط کمتری تبدیل به زغال بشود.

ما در هر برنامه با یکی از مسئولان محیط زیست استانی و یا مسئول در پارک‌های ملی، مناطق شکارممنوع و یا پناهگاه حیات‌وحش ارتباط برقرار میکنیم و با محیط بان‌ها هم به گفت‌وگو می‌پردازیم.

ما تا به حال در این برنامه به لزوم تفکیک زباله‌های خشک و تر از مبدا، قاچاق سمندر لُرستانی، وضعیت پارک ملی خبر، وضعیت تالاب‌های ایران، وضعیت پلنگ ایرانی، گونه‌های اندمیک جانوری ایران، وضعیت دریاچه بختگان و تالاب انزلی، وضعیت جنگل‌های مازندران و … پرداخته‌ایم.

در این برنامه بخش‌های طنز درباره محیط زیست جانوری و گیاهی پخش می‌شود که بین شنوندگان طرفدار دارد. این برنامه در سال آینده هم پخش خواهد شد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...