درگیری تن به تن و خلع سلاح یک محیط بان توسط شکارچیان

درگیری تن به تن و خلع سلاح یک محیط بان توسط شکارچیان متخلف در کرمان

به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر مشاهده یک خودروی تویوتا هایلوکس مشکی رنگ در زیستگاههای آزاد ارزوئیه در استان کرمان، دو نفر از محیط بانان این شهرستان جهت بررسی موضوع عازم منطقه مربوطه می شوند.

محیط بانان پس از مدتی گشت زنی خودروی مذکور را به همراه چهار سرنشین مشاهده نموده و به راننده خودرو دستور ایست می دهند.

فرمانده یگان محیط زیست استان کرمان در این باره گفت: راننده تویوتا بدون توجه به فرمان ایست مامورین با سرعت سعی می کند از منطقه خارج شود که پس از مدتی تعقیب و گریز خودروی محیط بانان با پیچیدن جلوی تویوتا آن را متوقف می کند.

محمدرضا شهبازی اظهار داشت: محیط بانان به تفتیش خودرو پرداخته و لاشه یک کل وحشی و یک قبضه اسلحه برنو را که مخفی شده بود مشاهده و لاشه کل را از درون خودروی تویوتا خارج می کنند اما یکی از سرنشینان خودرو از تحویل اسلحه برنو به مامورین خودداری میکند.

شهبازی گفت: متخلفین سعی می کنند با به بهانه های مختلف ازجمله پیشنهاد رشوه محیط بانان را از پیگیری موضوع و ارجاع پرونده به دادگاه منصرف کنند اما با مخالفت مامورین مواجه می شوند.

در این لحظه سه نفر از سرنشینان تویوتا به سمت محیط بان مسلح حمله کرده و یکی از آنها اسلحه برنو را رو به سمت محیط بان دیگر نشانه رفته و وی را تهدید به مرگ می کند.

محیط بانان با مشاهده هجوم متخلفین اسلحه خود را مسلح می کند اما سه متخلف با وی گلاویز شده و فرصت استفاده از سلاح را به محیط بان نمیدهند.

در این حین سه گلوله از اسلحه کلاشینکف سازمانی شلیک شده و خوشبختانه با فاصله کمی از کنار سر دیگر محیط بان عبور می کند.

سه متخلف با ضرب و شتم و گاز گرفتن دست محیط بانان اسلحه وی را به زور از دستش خارج کرده و وی را خلع سلاح می کنند.

فرمانده یگان محیط زیست استان کرمان گفت: سپس متخلفین سوار بر خودروی خود بسرعت متواری شده و اسلحه سازمانی را نیز همراه خود به سرقت می برند.

پس از فرار متخلفین با اطلاع رسانی محیط بانان موضوع از طریق مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان پیگیری و با مقام قضایی و فرماندهی نیروی انتظامی استان هماهنگ می شود.

طی هماهنگی صورت گرفته توسط فرماندهی نیروی انتظامی موضوع به کلیه پاسگاه ها و گشت های انتظامی منتقل شده و طرح مهار تویوتا آغاز می شود.

طی کمتر از یک ساعت مامورین پاسگاه انتظامی باغات در شهرستان حاجی آباد استان هرمزگان خودروی مورد نظر را که استان کرمان خارج شده بود با یک نفر سرنشین شناسایی و متوقف می کنند.

در بازرسی از خودرو اسلحه کلاشینکف سازمانی کشف و یک نفر سرنشین خوردو نیز بازداشت می شود.

محمدرضا شهبازی گفت: در همین زمان مامورین پاسگاه انتظامی وکیل آباد کرمان نیز یکی دیگر از متخلفین را با پای پیاده در همان حوالی شناسایی و بازداشت می کند.

با توجه به حساسیت موضوع، دادستان شهرستان ارزوئیه شخصا در محل پاسگاه انتظامی وکیل آباد حضور پیدا کرده و پس از انتقال خودرو و دیگر متهم از پاسگاه باغات هرمزگان به پاسگاه وکیل آباد کرمان تحقیقات اولیه آغاز می شود.

متخلفین در حضور دادستان به جرم خود اعتراف و هویت دو همدست دیگر خود را نیز فاش نمودند که دستور پیگرد قضایی و حکم جلب آنها نیز صادر شده و پرونده در مراجع قضایی در حال پیگیری می باشد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...