پلنگ بمو بوسیله هواپیما به تهران منتقل شد

پلنگ بمو بوسیله هواپیما به تهران منتقل شد

پلنگ آسیب دیده شیراز پس از هماهنگی های صورت گرفته با هواپیمایی کشور و صدور مجوزهای لازم، با توجه به حساسیت موضوع و به منظور تکمیل مراحل تشخیص و درمان بوسیله هواپیما به تهران منتقل شد.

این ماده پلنگ جوان نیمه شب گذشته (بامداد امروز پنجشنبه) به همراه دکتر فربد هومن دامپزشک محیط زیست استان فارس و بوسیله هواپیما وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

دکتر فربد هومن در مورد شرایط انتقال پلنگ گفت: کلیه مراحل انتقال پلنگ از شیراز به تهران بدون بیهوشی و در هشیاری کامل صورت گرفته است و شرایط مورد نیاز پلنگ ازجمله دما، فشار هوای محل نگهداری در هواپیما و غیره با خلبان هماهنگ شده بود.

این پلنگ پس از ورود به تهران توسط کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست بوسیله خودرو به کلینیک تخصصی حیات وحش پردیسان منتقل گردید.

دکتر محمود مرعشی دامپزشک و کارشناس حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست نیز گفت: این پلنگ طی روزهای آینده جهت انجام سی تی اسکن سه بعدی و تکمیل مراحل تشخیص و ادامه روند درمان به دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران منتقل خواهد شد.

چهارشنبه شب گذشته ماده پلنگ جوانی که در جاده شیراز به خرامه در حاشیه پارک ملی بمو احتمالا بر اثر برخورد با خودروهای عبوری دچار آسیب دیدگی شده بود، با تلاش و فداکاری محیط بانان، همیاران محیط زیست و دامپزشکان زنده گیری شده و تحت اقدامات درمانی قرار گرفت. (لینک مرتبط)

از زمان وقوع حادثه اقدامات خوبی درخصوص تشخیص و درمان ضایعات وارده به پلنگ توسط دامپزشکان در شیراز صورت گرفته است اما حیوان همچنان شرایط جسمانی و تغذیه مناسبی ندارد که این موضوع فرضیه وجود ضایعاتی احتمالی و تشخیص داده نشده در پلنگ را تقویت می کند.

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...