گلوله شکارچیان غیرمجاز پای یک آهوی زیبا را قطع کرد

گلوله شکارچیان غیرمجاز پای یک آهوی زیبا را قطع کرد

اخطار: این گزارش حاوی تصاویر ناراحت کننده ای می باشد

نیروهای یگان محیط زیست شهرستان آرادان در استان سمنان نیمه شب شنبه ۹۳/۱۱/۱۱ حدود ساعت ۳ متوجه نور پروژکتور در داخل دشت ده نمک شدند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آرادان در این باره گفت: محیط بان سبحان زندی و احمد قندالی مستقر در پاسگاه محیط بانی چهارطاق بلافاصله وارد عمل شده و پس از تعقیب و گریز یک دستگاه موتورسیکلت تریل و دو راکب آن که مشغول پروژکتور کشی در دشت بودند را متوقف نمودند.

 

 

دکتر مهدی خاتمی اظهار داشت: از متخلفین یک قبضه اسلحه شکاری، ۶ عدد فشنگ چهارپاره (فشنگ غیرمجاز مخصوص شکار پستانداران بزرگ جثه) و یک عدد پروژکتور کشف و ضبط گردید.

در این رابطه دو شکارچی متخلف بازداشت و پس از انتقال به پاسگاه محیط بانی چهارطاق به همراه پرونده مربوطه به دادسرا معرفی شده و با دستور مقام قضایی هم اکنون نیز در بازداشت بسر می برند.

محیط بانان پس از روشن شدن هوا مجددا عازم دشت شده و به جستجوی محدوده پروژکتورکشی متخلفین در شب گذشته پرداختند که با صحنه ناراحت کننده ای مواجه شدند. مامورین ماده آهوی مجروحی را مشاهده نمودند که توان راه رفتن نداشت.

 

آهو هدف گلوله چهارپاره قرار گرفته بود و به دلیل تقلا برای فرار و راه رفتن با وجود آسیب دیدگی، پای حیوان در حال قطع شدن بود.

آهوی مجروح توسط محیط بانان به اداره محیط زیست و سپس طی هماهنگی صورت گرفته به کلینیک دامپزشکی در سمنان منتقل گردید.

متاسفانه به دلیل برخورد ساچمه های چهارپاره پای ماده آهو کاملا از مفصل جدا و دو زخم دیگر نیز بر روی بدن حیوان ایجاد شده بود.

آهوی مجروح بلافاصله تحت عمل جراحی قرار گرفته دامپزشکان ناچار شدند پای حیوان را قطع کنند.

ماده آهو همچنان تحت درمان و مراقبت های دامپزشکی قرار دارد اما در صورت زنده ماندن نیز امکان بازگشت به طبیعت و حتی زندگی عادی برای این آهو وجود ندارد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...