رهایی شیر زخمی از معرکه گیری

رهایی شیر زخمی از معرکه گیری

شیری که بدون مجوز سازمان محیط زیست توسط یک معرکه گیر در کرمانشاه برای نمایش بکار گرفته شده بود به قرنطینه مرکز بازپروری حیات وحش پردیسان در تهران انتقال یافت

دکتر ایمان معماریان دامپزشک حیات وحش درباره وضعیت جسمی این شیر، به خبرنگار مهر گفت: این شیر ساعت روز گذشته به قرنطینه منتقل شد و پس از بیهوش کردن در ساعات اولیه ورود حیوان به مرکز بازپروری حیات وحش پردیسان، زنجیر و شلنگی که به دور گردنش بسته و منجر به ایجاد زخمی عمیق شده بود را از بدنش جدا شد.

وی گفت:  این شیر نر که حدود ۲ سال سن دارد و تا کنون تنها با اسکلت تغذیه شده نسبت به سنش وزن کمی دارد و  پس از به هوش آمدن با اشتهای زیادی به تغذیه مشغول شد.

به گفته این دامپزشک، علیرغم وجود زخم های سر و گردن و از بین رفتن یال این شیر توسط زنجیر و شلنگ، حال عمومی حیوان رضایت بخش است و در قرنطینه تحت درمان با آنتی بیوتیک قرار دارد.

معماریان ضمن انتقاد از شرایط نامناسب نگهداری از حیوانات و آسیب های جدی به آنها در سیرک ها و معرکه گیری ها تصریح کرد: مهمترین راه پیشگیری از سوء استفاد بیشتر سیرکداران و معرکه گیران از حیوانات، ممنوعیت ورود حیوانات جدید به این مجموعه ها و حذف تدریجی حیوانات موجود از طریق عقیم سازی است.

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...